משטרת הפיליפינים עצרה היום (חמישי) קרוב ל-500 בני אדם, בהם שמונה ישראלים, בחשד למעורבות בהונאות ברשת ברחבי העולם. הקורבנות הגיעו ממספר מדינות, בהן אוסטרליה ומספר מדינות בדרום אפריקה. לדברי המשטרה המקומית, מדובר באחד ממבצעי הפשיטה הגדולים ביותר במדינה בתחום הסייבר, כך נמסר מהמשטרה המקומית. אוסקר אלביאלדה אמר כי "474 עובדים פיליפינים וישראלים נלקחו למעצר במהלך הפשיטה המשטרתית, שבוצעה על שלושה מבנים שונים בקלארק פריפורט, מקום שהיה בעבר בסיס של חיל האוויר האמריקאי מצפון למנילה".
ראש היחידה החוקרת את פשעי הסייבר בפיליפינים, סגן ניצב מרני מרקוס, אמר כי "החשודים פיתו את הקורבנות להשקיע את כספם במניות של חברה הנמצאת לכאורה בלונדון. לאחר מכן הם לקחו את כספם של החשודים באמצעות אפליקציה, אחרי שקיבלו את פרטי כרטיסי האשראי וחשבון הבנק של המשתמשים".
עוד ציינו במשטרה כי שמונת הישראלים "נעצרו בעת שניהלו את הפעולות השונות מהמבנים", בעוד שהפיליפינים נתפסו בעת שביצעו עסקאות מקוונות עם לקוחות זרים. מדובר באנשים ממדינות שונות באירופה, מניו זילנד, אוסטרליה, דרום אפריקה ורוסיה. בתיעוד של המשטרה נראים קצינים כשהם נכנסים למבנה, עם רובי סער, כשהם מלווים ביחידות העילית וצעקו ליושבי החדר להרים ידיים. חלק מהישראלים נראים בתיעוד כשהם אזוקים. 

הראיות שנאספו מהמחשבים מראות כי החשודים "עוסקים בפעילות מסחר מזויפת ברשת, במעורבות של מיליוני דולרים של אזרחים מכל העולם", כך לדברי הפרקליטות במדינה. כמה מהקורבנות אף הגיעו לפיליפינים ודיווחו למשטרה על פרטי ההונאה, לאחר שנודע להם על המעצרים.