רשויות אכיפת החוק בגרמניה הודיעו היום (חמישי) כי סוזנה מריה פלדמן (14), נערה יהודייה מהעיר מיינץ שנעדרה במשך קרוב לשבועיים, נאנסה ונרצחה וגופתה התגלתה ליד העיר ויסבאדן הסמוכה. אחד החשודים, מבקש מקלט טורקי נעצר, בעוד שנערכים חיפושים אחרי מבקש מקלט עיראקי שלפי החשד נמלט עם משפחתו מהמדינה אחרי הרצח. 

כוחות המשטרה בזירה בה נמצאה הגופה. צילום: רויטרס
כוחות המשטרה בזירה בה נמצאה הגופה. צילום: רויטרס

התובע אוליבר קוהן סיפר כי אתמול התגלתה גופה שעליה סימני אלימות קשים בין השיחים ליד מסילת הרכבת הסמוכה לוויסבאדן-ארבנהיים ובדיקות גילו שמדובר בנערה הנעדרת. מבקש מקלט טורקי (35) שהתגורר במעון לפליטים בעיר נעצר ביום רביעי בערב, אולם החשוד השני, שגם התגורר במעון עם רעייתו וששת ילדיהם נעלם והחשד הוא שהוא לקח את משפחתו ונמלט מהמדינה תחת שם בדוי. 

לפי החוקרים, שני החשודים אנסו את פלדמן בלילה של ה-23 במאי ולאחר מכן רצחו אותה על מנת להסתיר את התקיפה המינית הקשה. הממצאים הראו כי הנערה נרצחה באמצעות "אלימות קשה בצוואר". המניע לרצח עדיין אינו ברור, אולם גורם משטרתי מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי פלדמן הגיעה למעון הפליטים לעתים קרובות ואף הכירה את אחיו של החשוד העיראקי. 

בקהילה היהודית הגיבו בהלם בעקבות האירוע המזעזע, אך הבהירו כי הם ממתינים לסיום חקירת המשטרה על מנת להבין את המניעים. "אני כל כך המום, עצוב מהמוות האלים של סוזנה", אמר הרב של מיינץ, אהרון רן וורניקובסקי. "אנחנו נהיה שם בשביל משפחתה ונתמוך בה ככל שצריך".