בזמן שנשיא ארה"ב עושה דרכו לפסגה ההיסטורית עם קוריאה הצפונית, תשומת הלב העולמית שוב מופנית לדיקטטורה המסוגרת בעולם, קוריאה הצפונית ולמנהיג יוצא הדופן שלה, קים ג'ונג און. קים הוא השלישי בשושלת המשפחתית ששולטת על המדינה ב-70 השנה האחרונות. קדמו לו סבו, שהקים את השושלת ואביו, שמת מהתקף לב קטלני. מדובר באחת המונרכיות המשפחתיות האחרונות שנותרו על פני כדור הארץ.  

למרות שמדובר במדינה עם כח גרעיני מוכח וטילים בליסטיים, ולמרות הכח הבלתי מוגבל שלו בארצו, מעט מאוד ידוע על קים. ואן ג'קסון, מומחה לביטחון קוריאני ופרופסור במרכז אסיה פסיפיק ללימודי ביטחון, סיפר ל-ABC כי אופיה הסודי של קוריאה הצפונית מקשה מאוד לאמת את מרביתו של המידע שכן מצליח לצאת ממנה. "כל מי שיכול לענות על כל השאלות בנוגע למדינה הזאת בביטחון - הביטחון שלו מזויף. תבקש ממנו להוכיח את תשובתו והוא לא יוכל", אומר פרופסור ג'קסון. 

קים נוחת הבוקר בסינגפור לקראת הפסגה. צילום: טוויטר
קים נוחת הבוקר בסינגפור לקראת הפסגה. צילום: טוויטר
בהיעדר ביוגרפיה רשמית על קים, מרבית המידע הזמין לציבור עליו מגיע ממומחים ששומרים על איזשהו קשר למתרחש במשטר, הוא מסביר. 

שנות חייו המוקדמות 
קים הוא הבן השלישי והצעיר ביותר של אביו, ונולד לאשתו השלישית של אביו, קו יאנג הי. בשנות ה-90 למד בשני בתי ספר פרטיים בשווייץ, בית הספר הבינלאומי של ברן בגומליגן ובית הספר לייבפלד שטיינהולזלי ליד ברן. מאוחר יותר הוא חזר לבירת קוריאה הצפונית פיוניאנג, שם למד באוניברסיטה הצבאית על שם קים איל סונג, כך לפי ה-BBC. 
לפי דיווח אחר, אחיו למחצה של קים, קים ג'ונג-נאם, שנרצח ב-13 לפברואר בנמל התעופה בקואלה למפור, מלזיה, היה אמור להיות יורש העצר במקום קים, ויועד לתפקיד עד סביבות שנת 2009.  לדברי ג'קסון, קים חסר "את היחסים המוסדיים והרגשיים העמוקים עם האליטה של פיוניאנג, והוא 'הוצנח' מאוחר בזמן שאביו חלה". 
 העלייה הגדולה 
בשנת 2009 מונה קים לוועדת ההגנה הלאומית של המדינה. בשנה שלאחר מכן הוא הועלה לדרגת גנרל עם ארבעה כוכבים, ומונה לסגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת הפועלים הצפון קוריאנית ושל הוועדה הצבאית המרכזית.  
כאשר קים ג'ונג איל נפטר בדצמבר 2011, בנו קים הועמד בראש המפלגה, המדינה והצבא בתוך מספר שבועות. בשנת 2012 התקשורת דיווחה כי קים נישא לרי סול-ג'ו. הוא ידוע כחובב כדורסל מושבע וכוכב ה-NBA לשעבר דניס רודמן ביקר בקוריאה הצפונית בהזמנתו של קים מספר פעמים. מאוחר יותר אמר רודמן לגרדיאן כי לקים יש בת בשם ג'ו-אה. 

קים עם נשיא סין ונשותיהם. צילום: רויטרס
קים עם נשיא סין ונשותיהם. צילום: רויטרס
באותה שנה קים מונה כמרשל בצבאו, הדרגה הצבאית הגבוהה במדינה. הוא נעלם מהעין הציבורית לתקופה קצרה ב-2014 ולאחר מכן הופיע שוב עם מקל הליכה. דוח של מחלקת המדינה האמריקאית מ-2016, תיאר את האמצעים האלימים בהם נקט כדי להשיג ולבסס את כוחו. "המשטר שלו השתמש בכח ובאיומים, בשילוב של דיכוי מתנגדי משטר כדי לצרף אליו את הצבא והאליטות, להגדיל את יכולותיו הצבאיות ולאתגר את ארה"ב וקוריאה הדרומית". 
לפי מומחית לקוריאה, "קים נראה כדמות דיקטטורית  קיסרית, אכזרי, נרקסיסט, נהנתן, אבל לא טיפש ורציונאלי באופן שלא יסכן את שלטונו". 
תוכנית הגרעין 
על פי משרד ההגנה האמריקאי, קים הודיע על מדיניות של פיתוח הכלכלה ובו זמנית פיתוח תוכנית הנשק הגרעיני באפריל 2013. מאז, הדיקטטורה המבודדת שלו ממשיכה לפתח טילים בליסטיים ארוכי טווח תוך ביצוע סדרה של ניסויים גרעיניים. לפני שקים השתלט על המדינה, אביו ביצע מספר ניסויים בהם התרחשו פיצוצים גרעיניים ב-20006 וב-2009. משטר בנו קים, ביצע ככל הנראה שש הפרות של החוק הבינלאומי במהלך הניסויים הגרעיניים, שהאחרונה שבהם בספטמבר 2107. 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
בחודשים האחרונים ארה"ב מנסה להשיג עסקה עם קוריאה הצפונית במסגרתה ינטוש קים את תוכנית הגרעין שלו. ב-10 במאי הודיע הבית הלבן כי הפסגה בין המנהיגים תתקיים ב-12 ביוני בסינגפור. אבל השלום הדיפלומטי לא נשאר זמן רב, וקים איים לבטל את הפסגה עם הצהרות מתלהמות טיפוסיות. טראמפ לא נשאר חייב ואיים לבטל את הפסגה במכתב רשמי. 
כעבור שבוע טראמפ הכריז על קיום הפסגה לאחר ששליח של המדינה המסוגרת נתן לו מכתב גדול מקים. הפגישה צפויה להתקיים במלון היוקרתי קאפלה באי סינגוטה של סינגפור.