דרמה בלב ים, שכעת נראית בלי פתרון באופק. ספינת מהגרים נמצאת במים, ולא מקבלת אישור לעגון בחופי אירופה: "איטליה ומלטה אוסרת על אקווריוס, שנושאת על סיפונה 623 פליטים, ביניהם 123 ילדים, לעגון", דווח ברשת CNN, אשר מלווה את הסיפור מקרוב. אקווריוס היא ספינה המחלצת פליטים ומהגרים מאפריקה כבר שלוש שנים, ועוזרת להם על מנת שלא יקפחו את חייהם בים התיכון.

הסיבה למשבר היא המדיניות החדשה של ממשלת הימין באיטליה, שמתחילה לתת את אותותיה. אחרי שנים בהן יצאו כוחות ההצלה האיטלקיים לעזור למהגרים אשר נמצאו בים והיו בסכנת טביעה, מתרחשת היום (שני) דרמה גדולה במים, שם נאסרה כניסתה של ספינת מהגרים, אשר עושה את הפעילות הזאת בשלוש השנים האחרונות.
הספינה, אקווריוס, שנושאת על סיפונה מאות מהגרים, נמצאת במים הטריטוריאליים בין מלטה לאיטליה, כשהיא לא מקבלת אישור לעגון בשתי המדינות, וכעת נמצאים במצב שבו הם צריכים את חסדיהן של אחת מהמדינות על מנת לעגון בשלום. "אקווריוס" היא לא הספינה שהגיעה מאפריקה, אלא כזאת שנמצאת במים ומנסה לאתר פליטים שנמצאים במצוקה ועלולים לטבוע למוות. היא מופעלת על ידי ארגון "רופאים ללא גבולות" ועוד ארגונים אשר מנסים לדאוג לפליטים.

ביום שבת האחרון הצילה אקווריוס 629 מהגרים, שהגיעו בשתי סירות גומי. הספינה אותרה 35 מיילים ימיים מאיטליה, ו-27 ממלטה. מרכז הפיקוד הימי באיטליה הודיע לספינה כי עליה "להישאר במקום הנוכחי ולא לעבור את הגבול הימי". שר החוץ האיטלקי החדש, סאלביני, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "איטליה נאלצת להגיד 'לא' לסחר בבני אדם. יש בים התיכון ספינה שנושאת דגלים של הולנד, ספרד, גיברלטר ובריטניה. יש שם ארגונים לא ממשלתיים מספרד ומגרמניה, וכמו כן, יש גם את מלטה שלא מקבלת אף אחד מהם".
"גם צרפתים נמצאים על הספינה, כשמהגרים רבים נאבקים על מנת להיכנס אל גבולותיה עם נשקים, מה שאומר שכל מדינות אירופה דואגות לאינטרס שלהן", כתב סאלויני. "החל מהיום, גם איטליה אומרת לא להגירה חשאית". גם במלטה לא ממש מתרגשים ולא מעוניינים לאשר את עגינת הספינה: "אנחנו בקשר עם הרשויות הבינלאומיות, אך לא נאפשר את כניסתם לנמל שלנו. נמשיך לדאוג לזכויות האדם ולצרכים הרפואיים".
בארגון לזכויות הפליטים UNHCR מודאגים מהמצב וביקשו לפתור את המצב בזריזות: "על הסיפון ישנם ילדים, נשים בהיריון וקטינים, שצריכים לקבל עזרה. הפליטים הגיעה מאזור לוב, ואותרו בלב ים כשהם בסירות גומי מסוכנות.