קוריאה הדרומית, יפן וסין לא השתתפו במפגש ההיסטורי בין מנהיגי ארה"ב וקוריאה הצפונית על אף שהסוגיה הצפון קוריאנית משפיעה על שלושתן. למרות זאת, הן שיבחו את תוצאות הפסגה ובבייג'ינג אף הביעו תקווה כי הסנקציות על פיונגיאנג יוסרו בקרוב, בניגוד לעמדה האמריקאית של המשך "הלחץ המקסימלי".



נשיא הדרום, מון ג'יאה-אין, עקב מקרוב יחד עם יועציו בשידורים הישירים מסינגפור ולא הסתיר את התרגשותו מהתקדמות תהליך הפיוס וההתחממות ביחסים שבו תמך עוד לפני בחירתו לתפקיד לפני שנה ואשר אותו הוביל מאז תחילת השנה הנוכחית.



"אני מברך מעומק לבי ומקבל בברכה את הצלחת הפסגה בין קוריאה הצפונית ובין ארה"ב", מסר מון. "אני שולח את מחמאותיי על האומץ והנחישות של שני המנהיגים שלא התקפלו מול המציאות המיושנת והמוכרת, אלא נקטו צעד נועז לעבר שינוי. ההסכם של ה-12 ביוני ייזכר כאירוע היסטורי שסייע לשבור את המורשת האחרונה של המלחמה הקרה על פני כדור הארץ".



מון הביע תקווה כי הפסגה תסייע "להשאיר את הימים האפלים של המלחמה והסכסוך מאחור" על מנת "לכתוב פרק חדש של שלום ושיתוף פעולה". "זו רק ההתחלה ועלולים להיות עוד קשיים רבים לפנינו", הדגיש. "אבל לעולם לא נשוב לעבר ולעולם לא נוותר על המסע הנועז הזה".



מנגד, צ'וי ג'ונג-הון, קצין לשעבר ביחידת ההאקרים של קוריאה הצפונית שערק לדרום וכעת קורא להפלת המשטר בפיונגיאנג, מחה נגד הפגישה בסינגפור. "טראמפ הפסיד לגמרי לקים, קים גרר אותו", אמר. "זו הייתה הצגה פוליטית של טראמפ, קוריאה הצפונית התחמקה עם כל מה שהם רצו. הם אמרו שהם 'יתפרקו מהגרעין', אבל דבר לא נאמר בפרטים".



במשרד החוץ הסיני הבהירו כי הם מוכנים לסייע להקמת "מנגנון של שלום בחצי האי הקוריאני", ושר החוץ, וואנג לי, ציין כי העובדה שמנהיגי שתי המדינות יכולים "לשבת יחד ולנהל שיחות שוות" היא בעלת "משמעות חשובה וחיובית ויוצרת היסטוריה חדשה".



עם זאת, על אף שטראמפ הדגיש כי הסנקציות על קוריאה הצפונית יישארו בתוקף עד שתירשם התקדמות משמעותית, גורמים סיניים ציינו כי הקהילה הבינלאומית עשויה להקל בעיצומים. סין, שאחראית ל-90 אחוז מהמסחר הצפון קוריאני, הצטרפה למשטר הסנקציות שהוביל טראמפ, אולם ההתבטאות האחרונה עלולה להעיד כי התמיכה הסינית עשויה להשתנות בקרוב.



ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שנועד בשבוע שעבר עם טראמפ בבית הלבן ובפסגת הג'י-7, שיבח את הנשיא האמריקאי על "מנהיגותו". "אני מאמין שזה הצעד הראשון לעבר פתרון מקיף של כל הסוגיות סביב קוריאה הצפונית", אמר.



על אף שהצהרת הסיכום לא התייחסה לסוגיית האזרחים היפנים שנחטפו על ידי קוריאה הצפונית בתקופת המלחמה הקרה, טראמפ ציין כי הוא העלה את הנושא בשלהי השיחה שלו עם קים. "בפעם הראשונה אי פעם, נשיא אמריקאי מתייחס לצורך לפתור את הסוגיה הזו", אמר אבה בהתרגשות.