מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הצהיר הערב (רביעי) כי הוא מצפה מקוריאה הצפונית לנקוט בצעדים משמעותיים לקראת פירוקה מנשק גרעיני בתקופת כהונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, זאת לאחר שהתבקש להתייחס לביקורת על כך שפיונגיאנג לא אישרה את הסכמתה להתחייבויות משמעותיות בפסגה בין המנהיגים בסינגפור. מלבד זאת, טען פומפאו כי מדינתו תשוב לבצע תמרונים צבאיים עם קוריאה הדרומית במקרה שבו המגעים עם פיונגיאנג ייכשלו.



"אנחנו מקווים שנוכל להשיג את זה בשנתיים וחצי הקרובות", אמר פומפאו לעיתונאים בסיאול, כשנשאל מהו טווח הזמן שהוצב לפירוק חצי האי הקוריאני מגרעין, והוסיף: "אנו מקווים שנוכל להשיג את זה, יש עוד הרבה עבודה לעשות".



פומפאו עם קים. צילום: הבית הלבן
פומפאו עם קים. צילום: הבית הלבן



שר החוץ האמריקאי הגיע לסיאול הערב וייפגש מחר עם מנהיגים בכירים מקוריאה הדרומית ומיפן, זאת על מנת לדון במסמך ההבנות עליו חתמו טראמפ וקים ג'ונג און.



כזכור, טראמפ זכה לביקורת בעקבות ההצהרה, שלא כללה התחייבות ספציפית ממשטרו של קים, מלבד פעילות לעבר "פירוק חצי האי מגרעין". במשך שבועות, פומפאו ובכירים אמריקאים אחרים התעקשו כי פיונגיאנג חייבת להסכים "להשלים את תהליך פירוקה מנשק גרעיני", זאת לפני שניתן יהיה להסיר ממנה את הסנקציות הגרעיניות. "אני מניח שנוכל להתווכח על סמנטיקה, אך זה כתוב במסמך. אני בטוח שהם מבינים מה אנחנו מוכנים לעשות".