התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, ברברה אנדרווד, הגישה היום (חמישי) תביעה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קרן טראמפ וכן נגד בני משפחתו, בטענה כי טראמפ השתמש בקרן לצרכיו הפוליטיים האישיים. "במשך יותר מעשור, קרן טראמפ ביצעה עבירות חוזרות על החוק הממשלתי וכן חוקי מדינת ניו-יורק, המפקחים על פעילות קרנות צדקה", טוענת התביעה.

בתביעה נאמר כי העבירות שביצעה הקרן כוללות שימוש לא ראוי בכספי הצדקה, לצורך מטרות פוליטיות וכן להסדרת חובות אישיות של הנשיא. בנוסף, לפי התביעה, הקרן לא מילאה את חובותיה הבסיסיות הנדרשות לפי החוק. עוד נטען כי טראמפ השתמש בכספי הצדקה של הקרן על מנת לעצב את אחד ממועדוני הגולף היוקרתיים שבבעלותו, ועל מנת לממן את קמפיין הנשיאות שניהל בשנת 2016. 

בעקבות אישומים אלו, ביקשה אנדרווד משופט המדינה לפרק את קרן טראמפ לצדקה, וכן לוודא שהכסף שנותר בקרן יחולק לארגוני צדקה שונים. בנוסף לכך, דורשת אנדרווד כי טראמפ יאולץ לשלם כ-2.8 מיליון דולר כהחזר וכעונש על המעשים הלא חוקיים. לבסוף, אנדרווד דורשת כי טראמפ יהיה מנוע מלהוביל עוד ארגונים ללא מטרות רווח ל-10 השנים הקרובות, כפי שנאסר על ארגוני צדקה שונים אשר עוברים על החוק.   

טראמפ היה נשיא הקרן לצדקה מאז שייסד אותה בשנת 1987. בסוף שנת 2016 הוא הבטיח לסגור את הקרן, אך לא יכל לעשות זאת כיוון שהחלה חקירה ממשלתית נגדה. אנדרווד, שקודמה לתפקיד התובעת הכללית רק לפני כמה שבועות, אמרה בהצהרת התביעה כי "החקירה שלנו מגלה כי קרן טראמפ הייתה רק ספר חשבונות של תשלומים והסדרי חובות של הנשיא טראמפ, ללא הבחנה במטרה או בלגיטימיות של הדבר". עוד כתבה אנדרווד בתביעה: "כך לא צריכות להתנהל קרנות פרטיות, המשרד שלי רואה את קרן טראמפ, ואת בעליה, כאחראיים מלאים לשימושים הלא חוקיים שנעשו בכספי הצדקה".  
בתגובה לתביעה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "הדמוקרטים המטונפים עושים כל מה שהם יכולים על מנת לתבוע אותי על קרן שלקחה 18מיליון דולר ונתנה לצדקה יותר כסף ממה שלקחה, כ-19 מיליון".