מלחמת סחר חדשה? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הטיל היום (שישי) מכסים על סחורות מסין בשווי 50 מיליארד דולר, בתחום הטכנולוגיה, בצעד שעורר איום סיני להגיב בצעדים נוספים וליצור סכסוך סחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. טראמפ אמר כי מכסים של 25 אחוז יוטלו על רשימה של סחורות אסטרטגיות המיובאות מסין. הנשיא הזהיר כי יטיל מכסים נוספים אם בייג'ינג תגיב בצעדים דומים. 



"ארצות הברית תטיל מכסים נוספים אם סין תנקוט בצעדי תגובה, כמו הטלת מכסים על סחורות, שירותים או מוצרים חקלאיים אמריקאים, או הטלת צעדי ענישה על חברות אמריקאיות המייצאות לסין או פועלות בה", אמר טראמפ.

סין איימה להגיב בצעדים דומים מספר שעות לפני הודעתו של הנשיא האמריקאי. "אם ארצות הברית תנקוט בצעדים פרוטקציוניסטיים חד צדדיים, אנחנו נגיב במהירות וננקוט בצעדים על מנת להגן על זכויותינו הלגיטימיות", אמר דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג.

כזכור, טראמפ הטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום מהאיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו והזהיר כי ינקוט בצעד דומה לגבי מכוניות המיבואות מאירופה.שלושה סבבים של משא ומתן  בדרג גבוה בין וושינגטון ובייג'ינג לא הביאו עדיין לפשרה. במהלך קמפיין הבחירות שלו טראמפ הבטיח לנקוט בצעדים על מנת להקטין את גירעון הסחר העצום של ארצות הברית עם סין, ולהגיע ל"סחר הוגן" בין המדינות.