היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי נפגשו אתמול עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כך נמסר הלילה (שבת) מהבית הלבן. בהודעה נכתב כי מטרת הפגישה היתה "דיון במאמצים לקידום השלום במזרח התיכון ולסיפוק הצרכים ההומניטרים ברצועת עזה". עוד נמסר, כי שלושת הבכירים האמריקאים דנו עם גוטרש ב"אירועים האחרונים שהתרחשו באו"ם". 



הודעת הבית הלבן נמסרה אחרי שדובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני נפץ ועפיפוני תבערה וימשיך לפעול למניעת השימוש בהם". מוקדם יותר ביצע צה"ל ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.



עוד נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם", נאמר בהודעה. בתוך כך, שתי שריפות פרצו בעוטף עזה. הראשונה באזור תל גמא והשנייה באזור בארי על הגדר הצפונית לכיסופים. כזכור, יחידת העפיפונים של חמאס הודיעה אתמול כי במסגרת יום עיד אל־פיטר היא מתכננת לשגר היום כ־5,000 עפיפוני תבערה מכל רחבי רצועת עזה ליישובי הדרום. “ניתן הזדמנות לממשלת ישראל לסיים את המצור על הרצועה או שנגרום לתושבי עוטף עזה לחיות תחת מצור של עפיפונים”, הזהירו אתמול מפקדי היחידה.



כזכור, בלילה שבין רביעי לחמישי, העצרת הכללית של האו"ם אימצה החלטה שקוראת למזכ"ל להגיש המלצות בנושא מנגנונים בינלאומיים להגנה על הפלסטינים בעזה. בנוסף, הוחלט על גינוי ישראל על שימוש לא מידתי בכוח נגד אזרחים ברצועה. ההחלטה, שנתקבלה ברוב של 120 מדינות תומכות, קראה לישראל להסיר את המצור על עזה. שמונה מדינות הצביעו נגד ההצעה ושמונה נמנעו. 
ההחלטה נתקלה אחרי דיון מרתוני שכלל ארבע הצבעות שונות. בתוך כך, לראשונה אי פעם, התקבל רוב בעצרת הכללית של האו"ם להצעה נגד חמאס. הדבר התאפשר בעקבות המדיניות האמריקאית החדשה - הפיכת כל הצבעה נגד ישראל, להצבעה מקבילה נגד חמאס. על אף שהתיקון האמריקאי אושר ברוב של 62 תומכים מול 58 מתנגדים ו-42 נמנעים, נשיא העצרת הכללית פסל אותו, בנימוק שיש צורך ברוב של שני שלישים כדי שיעבור. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי עלתה לדוכן וביקשה לקבוע כי התיקון עבר. בנוסף, היא אמרה כי אינה מקבלת את ההחלטה.