לפעמים הבעיה היא בשם: סכסוך בין עשרות שנים התקרב הבוקר (ראשון) לסיומו, לאחר שראש ממשלת יוון, אלקסיס ציפראס, ומקבילו המקדוני זורן זאב, נפגשו על גדות האגם פרספה שבין שתי המדינות וחתמו על הסכם במסגרתו מקדוניה תשנה את שמה לרפובליקה של צפון מקדוניה. עם זאת, ההסכם עדיין צריך להיות מאושר במשאל עם ובפרלמנטים בשתי המדינות.



רק אתמול ממשלת ציפראס שרדה הצבעת אי אמון שהובאה לפרלמנט היווני בשל ההסכם, ברוב של 153 תומכים בממשלה, מול 127 מתנגדים. את הצעת אי האמון הביאה מפלגת הימין היוונית, שמתנגדת לפשרה מול מקדוניה וטענה כי ציפראס ביצע ויתורים גדולים מדי לשכנה מצפון בכך שהסכים שתשאיר את המילה "מקדוניה" בשמה.







הסכסוך בין שתי המדינות החל עם היפרדותה של מקדוניה מיוגוסלביה בתחילת שנות ה-90', אז היא בחרה את השם של המחוז היווני העתיק, ממנו יצא גם אלכסנדר הגדול. אמנם חלקים ממקדוניה ההיסטורית אכן נמצאים בשטח המקדוני, ביוון התנגדו לשם, מכיוון שהם רואים בעצמם כיורשי התרבות ההלניסטית, אשר מקדוניה הייתה שייכת לה, בעוד הרפובליקה היוגוסלבית היא מדינה סלאבית.



הסכסוך בין שתי המדינות נמשך כ-26 שנה, במהלכן קראו היוונים לשכנתה סקופיה על שם בירתה. הסכסוך בין שתי המדינות מנע ממקדוניה להצטרף לאיחוד האירופי מכיוון שהצטרפות לאיחוד מצריכה קונצנזוס בין כל המדינות החברות, ויוון סירבה לאפשר את קבלתה של המדינה הקטנה לאיחוד כל עוד היא לא מחליפה את שמה.