שלטונות סוריה טוענים כי הקואליציה הבינלאומית, בהנהגת ארצות הברית, תקפה במהלך הלילה את אחד המוצבים של הצבא בפרברי דיר א-זאור הדרום מזרחיים, מה שגרם להרוגים ולפצועים. במרכז "אל-מרסד" הסורי העוקב אחר זכויות אדם, ויושב בלונדון, טענו הבוקר (שני) כי 38 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד נהרגו בתקיפה. אולם, ארה"ב מכחישה את הטענות ודוחה שביצעה מתקפה באזור. דובר פיקוד המרכז האמריקני הכחיש את הדיווחים. "אף חבר בקואליציה בראשות ארצות הברית לא ביצע תקיפות באזור בוכמאל", טען.
מנגד, המקור הצבאי הסורי צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית, סאנא, אמר כי "הקואליציה האמריקאית תקפה את המוצב הצבאי הסמוך לעיירה אל-הרי בדרום מזרח בוכמאל, מה שהביא למספר הרוגים ופצועים". על פי הדיווח, המתקפה שבוצעה בכלי טיס בלתי מאוייש, באה שלושה ימים בלבד לאחר שחרור האזור לאורך 40 ק"מ וסריקות שכללו אלפיים קילומטרים ממה שנותר לאחר ארגון המדינה האסלאמית, דאעש.
עוד נטען בדיווח כי כי הקואליציה תוקפת מדי פעם מוצבים צבאיים "כדי להרים את המורל של ארגוני הטרור הקורסים תחת המתקפה של הצבא הסורי", וכי "ארצות הברית מסייעת לדאעש כדי שתמשיך בנוכחות הבלתי לגיטימית שלה על אדמת סוריה". בארגון זכויות האדם הסורי דיווחו עוד, כי נמשכת הלחימה במדבר הסורי המזרחי בין כוחות המשטר והמיליציות המזוהות עמו לבין ארגון המדינה האסלאמית, כאשר כוחות המשטר השתלטו על כמה מוצבים באזור בהם ג'באל כאבת, ביר אל-וורק, ביר אל-עטשאן ותל שאדיד.

בדיווח נאמר, כי במלחמה נהרגו 20 אנשי דאעש ו-11 מחיילי המשטר והמיליציות הסוריות והלא סוריות הנלחמות. לרוב, מדובר בחיזבאללה ומיליציות איראניות.
פוטין דרש מנתניהו לא לפעול עד לאחר המונדיאל
בתוך כך, עיתון "אל-ג'רידה" הכווייתי דיווח הבוקר, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע לעמיתו הסורי בשאר אסד, כי בשיחה האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש שלא להסלים את המצב בדרום סוריה, עד לסיום המונדיאל. על פי הדיווח, נתניהו סיכם עם פוטין להרגיע את הרוחות בדרום סוריה, עד שהמונדיאל שרוסיה מארחת יסתיים.

ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס
מקורות שכונו "יודעי דבר" צוטטו בעיתון אומרים, כי גורל דרום סוריה, בעיקר מה שקשור בגבול עם ישראל, לא יוכרע עד לסתיו הבא. 
עוד דווח, כי החוקה הסורית החדשה כוללת סעיף ובו מתן "מצב מיוחד" לאזור דרעא, קונייטרה, הגולן הסורי – בדומה למצב של הכורדים, חלאב, מרכז ומערב סוריה שנמצאים תחת שלטון מרכזי עם מושל ושני סגנים אחד סוני והאחר בן מיעוטים. לא נמסרו פרטים נוספים.