פרויקט מחקר עולמי עצמאי הממוקם בז'נבה, שווייץ פרסם היום (שני) תוצאות של מחקר שערך, לפיו כמעט מחצית מהאקדחים בעולם נמצאים בבעלותם של אזרחים אמריקאים. לפי המחקר, הבחן את כמות הנשקים בבעלות אזרחים בשנת 2017, האמריקאים מהווים אומנם רק 4% מאוכלוסיית העולם, אך מחזיקים בכ-46% מכלי הנשק המצויים בידי אזרחים בעולם. 



הנתונים אף מראים עלייה מדאיגה במספר כלי הנשק המצויים בבעלות אזרחים בעולם, מספר שעלה מ-650 מיליון בשנת 2006 ל-857 מיליון בשנת 2017. לפי המחקר, בשנת 2017 היו 120 אקדחים על כל 100 אזרחים אמריקאים. המדינה השנייה ברשימה אחרי ארצות הברית היא תימן, בה ישנם כ-53 אקדחים על כל 100 אזרחים. 
"הכוח הגדול ביותר שדוחף את הבעלות על נשק ברחבי העולם הוא הבעלות האזרחית בארצות הברית. אמריקאים רגילים קונים כ-14 מיליון אקדחים חדשים ומיובאים מידי שנה", כך אמר החוקר אהרון קארפ במסיבת עיתונאים באו"ם בניו יורק. "למה הם קונים אותם? זה כבר לדיון אחר. יותר מכל סיבה אחרת, הם קונים אותם כי הם יכולים. השוק האמריקאי הוא מתירני באופן יוצא דופן", הוסיף קארפ. 

חשוב לציין, כי בסקר נכתב כי נתוני הרישום של נשק חם היו זמינים עבור 133 מדינות וטריטוריות, אך רק 28 מדינות שחררו מידע על המאגרים הצבאיים שלהם, ועל רשויות אכיפת החוק.