סערת המהגרים בדרום ארצות הברית נמשכת: אתר החדשות האמריקאי המבוסס בניו יורק, פרופובליקה, פרסם הבוקר (שלישי) הקלטות של שוטרי משמר הגבול האמריקאי כשהם מעכבים 10 ילדים ועוצרים את אבי אחד מהם. בהקלטות נשמעים הילדים בוכים, כאשר אחד מהם מתחנן שלא יגרשו את אביו ואחת מבקשת שיחזירו אותה לדודתה.



"אני רואה שיש לנו כאן מקהלה בלי מנצח", נשמע השוטר מעיר בציניות בהקלטה בנוגע לילדים, לפני שהוא מפנה אותם לעוזרת הסוציאלית שעמו. העובדת הסוציאלית שואלת את הילדים מה מוצאם, והם עונים שהם מגואטמלה, הונדורס ואל סלבדור, ומציעה לפנות לקונסוליה במדינותיהם, אך אחת הילדות מתעקשת שהעובדת תדבר עם דודתה שתאסוף אותה. האזינו:







כזכור, בשבועות האחרונים נמתחת ביקורת חריפה מגורמים רבים בארה"ב ובאו"ם בשל המדיניות של הבית הלבן להפריד בין מהגרים לילדיהם בגבול עם מקסיקו, במה שמכונה מדיניות "אפס סובלנות". הסערה שהתעוררה בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת, התעצמה בימים האחרונים בעקבות תמונות קשות של מתקני כליאה של מהגרים שנעצרו בגבול. העיתונאים שסיירו במקום תיעדו ילדים שהוחזקו בכלובים אחרי שהופרדו ממשפחותיהם. הנשיא דונלד טראמפ דחה אתמול את הביקורת הנוקבת בטענה כי הילדים מנוצלים על ידי פושעים והטיל את האשמה על הדמוקרטים. 

העיתונאים שהורשו להיכנס למתקן המעצר בתוך מחסן בעיר מקאלן שבטקסס, לא הורשו לשוחח עם המהגרים או לצלם אותם. למרות זאת, אותם כתבים הצליחו לספק עדויות קשות על המתרחש. בסוכנות אי־פי למשל דווח כי באחד הכלובים היו 20 ילדים שמסביבם היו מפוזרים בקבוקי מים, שקי חטיפים ויריעות ששימשו בתור שמיכות. "היו דיבורים על כך שאנשים לא מוחזקים בכלובים. ראיתי את זה במו עיני במתקן הזה", אמר כתב MSNBC, ג'ייקוב סובורוף. 
 
גם הגברת הראשונה לשעבר, לורה בוש, השתתפה בהטחת הביקורת נגד טראמפ ואתמול במאמר נדיר ב"וושינגטון פוסט" יצאה בוש, שכמעט שלא מתבטאת בפומבי מאז שעזבה את הבית הלבן עם בעלה, הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש, נגד מדיניות זו: "אני חיה במדינת גבול", כתבה בוש, תושבת טקסס. "אני מעריכה את הצורך לאכוף ולהגן על הגבולות הבינלאומיים שלנו, אבל מדיניות אפס סובלנות הזו אכזרית. היא בלתי מוסרית והיא שוברת את לבי". 
 
בוש הוסיפה כי הצילומים של מרכזי מעצר עבור המהגרים שנעצרו בגבול והדיווחים על הפרדת הקטינים מהוריהם מזכירים לה מחנות מעצר שהוקמו עבור אזרחים אמריקאים ממוצא יפני במהלך מלחמת העולם השנייה. "אמריקאים מתגאים בעצמם שהם אומה מוסרית", אמרה. "אם אנחנו באמת מדינה כזו, אז זו החובה שלנו לאחד מחדש את הילדים העצורים עם הוריהם - ולהפסיק להפריד הורים וילדים מלכתחילה".

טראמפ: "הפשיעה מדרום לגבול היא היסטורית, לא ניתן לה להיכנס לארה"ב"

מנגד, בסדרת ציוצים בטוויטר, טען טראמפ: "ילדים מנוצלים על ידי כמה מהפושעים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ בתור אמצעי להיכנס למדינה שלנו", כתב. "האם מישהו בחן את הפשיעה שמתרחשת מדרום לגבול. היא היסטורית, עם כמה מהמדינות המסוכנות ביותר בעולם. לא יקרה בארה"ב". הוא גם דרש לתקן את החוקים והאשים כי "זו אשמת הדמוקרטים שהיו חלשים ולא יעילים עם ביטחון הגבול והפשיעה. תאמרו להם להתחיל לחשוב על האנשים שנפגעו מפשיעה שהגיעה מהגירה בלתי חוקית. שנו את החוקים". 
 
טראמפ גם הכניס לוויכוח את המשבר הפוליטי בגרמניה סביב ההגירה. "תושבי גרמניה יוצאים נגד המנהיגות שלהם בעוד ההגירה מזעזעת את הקואליציה החלשה של ברלין", צייץ. "הפשיעה בגרמניה עולה. טעות גדולה מצד כולם באירופה שמאפשרים כניסה למיליונים, אשר שינו באופן תקיף ואלים את התרבות שלהם! אנחנו לא רוצים שמה שקורה עם ההגירה באירופה יקרה לנו!".