פסגת הג'י-7 בגרמניה תיזכר בעיקר בשל הצילום שהראה את אנגלה מרקל ומנהיגים נוספים כשהם עומדים מול דונלד טראמפ, שיושב בידיים משולבות, אולם הערב (רביעי) סיפק מומחה מוביל ליחסים בינלאומיים גרסה חדשה לאירועים בקנדה, ולפיה דקות ספורות לאחר מכן נתן הנשיא האמריקאי לקנצלרית גרמניה סוכריות טופי ואמר לה "שלא תגידי שאני לא נותן לך כלום".



איאן ברמר, נשיא מכון המחקר קבוצת אירו-אסיה, סיפר לחדשות CBS כי הצילום ששחררו אנשיה של מרקל תיעד את הרגעים שבהם מרקל וראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ניסו לשכנע את טראמפ לחתום על הצהרת הסיכום, שבין השאר הביעה מחויבות לסדר בינלאומי המבוסס על חוקים.



"טראמפ ישב שם עם ידיו משולבות, ברור שלא אהב את העובדה שהוא שחש כאילו הם מתאחדים נגדו", אמר ברמר, שבשנה שעברה חשף שיחה בלתי מוכרת בין טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "בסופו של דבר, הוא הסכים. הוא אמר שהוא יחתום על זה".



אולם לפי ברמר, מיד לאחר מכן התרחש אירוע שמעיד על מערכת היחסים המורכבת בין טראמפ לבין מרקל, ואשר לא תועד במצלמות. "בשלב מסוים, הוא נעמד, הכניס את ידו לכיס הז'קט והוציא שתי סוכריות טופי, השליך אותן על השולחן ואמר למרקל 'הנה, אנגלה, שלא תגידי אף פעם שאני לא נותן לך שום דבר", אמר ברמר, שהוסיף כי "היחסים האישיים שלו עם מרקל מרוסקים באופן עמוק. המנהיגים לא מכבדים זה את זו".



טראמפ, שעזב את הפסגה בקנדה לפני סיומה, ביטל לאחר מכן את חתימתו על הצהרת הסיכום כשהוא מטיל את האחריות על טרודו שלטענתו לא נהג עמו בהגינות. בסוף השבוע, הוא גם פרסם צילומים נוספים מהרגעים בחדר הדיונים וצייץ כי "יש לי מערכת יחסים נהדרת עם אנגלה מרקל מגרמניה, אבל התקשורת המזויפת מראה רק את הצילומים הגרועים (שמעידים על זעם) של משא ומתן על הסכם - שם אני מבקש דברים שאף נשיא אמריקאי אחר לא היה מבקש!".