מטען נפץ התפוצץ הערב (שבת) סמוך לאמרסון מננגגואה נשיא זימבבואה במהלך עצרת פוליטית שנערכה באיצטדיון במדינה. מננגגואה ניצל מהפיצוץ, אך סגנו נפצע מהפיצוץ באורח קל. לאחר האירוע אמר כי מדובר במעשה פחדני, שנועד להפריע לבחירות שצפויות להתקיים במדינה בחודש הבא, והוסיף "לא הגיע זמני". גם מנהיג האופוזיציה העיקרית במדינה, נלסון חאמיסה הגיב לאירוע ואמר כי "אין מקום לאלימות בפוליטיקה".



מננגגואה עלה לשלטון בנובמבר 2017, לאחר שהצבא הדיח את רוברט מוגאבה ששלט במדינה עשרות שנים. עם זאת, מננגגואה עצמו שייך למפלגתו של מוגאבה ולמרות שפוטר על ידי האחרון, עדיין נחשב בעיני רבים כשליט מטעם הצבא.







מוקדם יותר היום התרחש ניסיון התנקשות דומה בראש ממשלת אתיופיה, אבייה אחמד, לאחר שרימון נזרק לעברו במהלך עצרת במהלך עצרת באדיס אבבה. כתוצאה מהפיצות נהרג אדם אחד ו-132 נפצעו, אך ראש הממשלה עצמו לא נפגע.  ראש הממשלה תיאר את התקרית לאחר מכן כ"ניסיון לא מוצלח של כוחות שלא רוצים לראות אתיופיה מאוחדת". מיד לאחר הפיצוץ אבייה הוברח מהמקום. ראש הממשלה בן ה-42 נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים בלבד, לאחר שקודמו התפטר בחודש פברואר האחרון.



אבייה הינו המנהיג הראשון של המדינה המשתייך לבני האורומו, שנמצאים כמעט שלוש שנים במרכזן של מחאות אנטי-ממשלתיות שהותירו מאות הרוגים. אחת הטענות העיקריות שלהם היא כי הם היו מבחינה פוליטית, כלכלית ותרבותית בשוליים במשך שנים, למרות היותם הקבוצה האתנית הגדולה ביותר במדינה.