הנסיך וויליאם, שמחזיק כעת בתואר הדוכס מקיימברידג’, הוא אחת הדמויות המוערכות ביותר במשפחה המפורסמת בעולם, וצפוי לשבת בעוד שנים לא רבות על כס המלוכה של הממלכה המאוחדת. הנסיך וויליאם ארתור פיליפ לואי, שציין ביום חמישי שעבר את יום הולדתו ה־36, הוא בנם הבכור של יורש העצר הנסיך צ’רלס ושל הנסיכה דיאנה, והוא אחיו של הנסיך הארי, שצעיר ממנו בשנתיים. מהרגע הראשון שבו הגיח לאוויר העולם, הפך הנסיך הבלונדיני למוקד משיכה ועניין עבור התקשורת הבריטית, ובעיקר צלמי הפפארצי, לא פעם למורת רוחם של בני משפחת המלוכה.
 
נעוריו של הנסיך וויליאם עברו תחת התפרקות הנישואים של הוריו והסיפורים בתקשורת על הרומנים של אביו ואמו. כשהיה וויליאם בן 15 בלבד, נהרגה הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים בפריז. “זו הייתה רעידת אדמה שחלפה בבית”, אמר הנסיך בשנה שעברה והודה כי מותה של אמו היה “הרסני” עבורו.
אחרי לימודים בתיכון היוקרתי איטון קולג’, לקח הנסיך חופשה של שנה, שבמהלכה טייל ועסק בפעולות צדקה באפריקה ובדרום אמריקה. בשנת 2001 הוא החל את לימודיו באוניברסיטת סנט אנדרוז. הוא למד היסטוריה של האומנות ולאחר מכן התמקד בגיאוגרפיה וסיים בהצטיינות.
 

מלבד התואר האקדמי, לימודיו באוניברסיטה הביאו לנסיך גם את אהבת חייו – קייט מידלטון. השניים הכירו במעונות האוניברסיטה זמן קצר אחרי שהחלו את לימודיהם, אולם המפנה התרחש במרץ 2002, כאשר מידלטון דגמנה שמלה שקופה בתצוגה ושבתה את לבו של הנסיך. רק במהלך 2003 החלו השניים לצאת יחד כזוג, והכל תחת עינה הבוחנת של התקשורת הסקרנית.

הנסיך וויליאם עם אמו הנסיכה דיאנה. צילום: רויטרס
הנסיך וויליאם עם אמו הנסיכה דיאנה. צילום: רויטרס

 
סיפור האהבה נמשך על אף הפסקה קצרה של שבועות אחדים בשנת 2007. באוקטובר 2010 הציע הנסיך למידלטון נישואים במהלך חופשה בקניה. השניים נישאו בטקס מרשים בכנסיית ווסטמינסטר אבי בלונדון ב־29 באפריל 2011, ובעקבות נישואיהם הוענקו להם התארים של הדוכס והדוכסית מקיימברידג’. לבני הזוג נולדו שלושה ילדים – הנסיך ג’ורג’ (4), הנסיכה שרלוט (3) והנסיך לואי שנולד באפריל האחרון.
 
לאחר סיום הלימודים באוניברסיטה, הצטרף הנסיך לאקדמיה הצבאית המלכותית בסנדהרסט, ובדצמבר 2006 הפך לקצין ברגימנט הכחולים והמלכותיים של משמר הפרשים. בהמשך ביצע הנסיך הסבה לטייס צבאי והפך לחבר בצוות חילוץ והצלה של חיל האוויר המלכותי. הוא השתתף ב־156 מבצעי חילוץ והצלה ואף היה מוצב באיי פוקלנד.

הנסיך וויליאם עם ילדיו, ג'ורג' ושרלוט. צילום: AFP
הנסיך וויליאם עם ילדיו, ג'ורג' ושרלוט. צילום: AFP

 
הנסיך השתחרר מהמדים בדרגת קפטן בספטמבר 2013, אולם המשיך במשימות החילוץ וההצלה, הפעם כטייס שכיר של שירות האמבולנס האווירי של מזרח אנגליה. הוא עזב את התפקיד ביולי 2017 על מנת להשקיע במחויבויות שלו במסגרת בית המלוכה. כמו אמו המנוחה, הנסיך וויליאם מקדיש את זמנו לפעילויות צדקה בתחום ההומינטרי, ובדומה לאביו הוא גם שם דגש על שמירת הטבע והסביבה ונחשב לקול בולט בהגנה על פילים מפני ציידי שנהבים. בנוסף, הוא משמש כנשיא התאחדות הכדורגל האנגלית מאז שנת 2006, ובשנה האחרונה הוא מקדם יחד עם אחיו פעילויות למען בריאות הנפש, כשהם מדגישים את הטראומה שעברה עליהם בשל מותה של אמם.
 

הנסיך וויליאם נמצא במקום השני בתור לכס המלוכה, ואמור להפוך למלך החדש אחרי אביו, שיירש את המלכה אליזבת השנייה בבוא היום. לפי סקר של YouGov ממרץ האחרון, קיבל הנסיך את הציון הגבוה ביותר - 77% תמיכה, יותר מכל בני המשפחה, כאשר 49% אמרו שהוא יהיה מלך טוב יותר לעומת 16% בלבד לאביו.