ירידה חדשה בערכו של המטבע האיראני הוציא את התושבים לרחובות טהרן במחאה על מדיניות הממשלה. נגד מי מוחה ההמון ולמה דווקא עכשיו? פרשן "החדשות" אהוד יערי פירט אצל אילה חסון ב-103FM: "מבחינת הציבור האיראני קיימת חרב מתהפכת באוויר - ההחלטה של טראמפ לחדש את הסנקציות. הסנקציות טרם הושמו אך עצם האיום משפיע. כמה חברות מאירופה לא חיכו להוראה ממשלתית וכבר הודיעו שיבטלו את עסקיהם עם איראן כדי לא להסתכן בסקציות אמריקאיות משניות. המטבע האיראני צולל כי הסנקציות של טראמפ לא יאפשרו לבנקים לעסוק בדולרים. כשהמטבע יורד בתקופה קצרה ב-40 אחוזים זו קטסטרופה".

"אני חושב שמשהו מתחיל לקרות באיראן", הסביר יערי: "טרמאפ נזהר מלומר שהוא מעוניין להחליף את המשטר אלא מעוניין להחליף את התנהגותו של המשטר. כבר רואים את סימני הרגיעה של האיראנים במרוץ למזרח התיכון. צעקות העם האיראני, שיש להתעסק במתרחש במדינה ולא להשקיע מיליארדים בחוץ, מתעצמות והן עשויות לחזק את עמדת הנשיא חסן רוחאני מול משמרות המהפכה".

 

על המהפכות שדוכאו בעבר במדינה סיפר: "מה שראינו אתמול היה לא מספיק. זו הייתה מחאה של גברים צעירים, לא מהמעמד הנמוך, אלו לא כמויות שיוצרות איומים על המשטר. יש במדינה זרמים שמאסה נפשם מבזבוז המשאבים על חיזבאללה וחמאס וכך התפתחה מידת התנגדות נגד השותפים הערבים". כשנשאל אם יש למחאה סיכוי השיב: "מתוך היכרות עם העם האיראני - בסופו של דבר איראן תשתנה".
עריכה: איתמר זיגלמן