מתכוננים למכת המוות? מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה על מדיניות של אפס סובלנות כלפי סחר בנפט עם איראן, דבר שיכול להחמיר את המשבר הכלכלי שבו נמצאת המדינה המזרח תיכונית. במסיבת עיתונאים שקיימה מחלקת המדינה היום (שלישי), הודיע בכיר במחלקת המדינה כי ארה"ב שואפת להגיע למצב בו בעלות בריתה לא ייבאו נפט בכלל מאיראן החל מחודש נובמבר.



"אנחנו עומדים לבודד את הזרמת המימון לאיראן, ומחפשים לחשוף את התנהלותה הממאירה של טהרן באזור כולו", אמר הבכיר, והוסיף כי ארצות הברית לא תפטור מדינות מעיצומים בנושא. בנוסף לכך הודיע הבכיר כי נציגים של מחלקת המדינה ייצאו בשבועות הקרובים לסין והודו - שני שווקי ייצוא הנפט העיקריים של איראן במטרה לשכנע אותן שלא לסחור בנפט עם הרפובליקה, ותפעל מול מדינות המפרץ כדי שייגבירו את ייצוא הנפט כדי לכסות על החוסרים בשוק.



כזכור, בימים הקרובים מתרבות המחאות באיראן בעקבות ירידת ערך המטבע המקומי, כאשר בתי עסק בבזאר הגדול בטהרן נשארו סגורים בימים האחרונים בשל ההפגנות. המוחים הביעו את זעמם על המצב הכלכלי במדינה בעיקר מאחר והשלטונות משקיעים את מיליוני דולרים בתמיכה במלחמות ברחבי המזרח התיכון. "תתעסקו באיראן", קראו המפגינים, "תעזבו את סוריה, תעזבו את עזה ואת לבנון. במהלך ההפגנה אתמול נשמעו קריאות "מוות לחמינאי, מוות לפלסטין". ססמאות אלה עלו גם בעבר על רקע משבר כלכלי, ולא על רקע התנגדות למשטר האייתוללות.