כיצד הפכה מרוקו למדינה שהתפרסמה בזכות תיירות המין שלה? נעמי בנימין, מדריכה בחברה הגיאוגרפית ובמלכת המדבר, סיפרה היום (חמישי) בתוכניתם של ברהנו טגניה ורון קופמן ב-103FM על הפיכתה של מרוקו למעצמת זנות שמושכת אליה תיירים משלל ארצות ערב. "מרוקו הפכה למאוד מפורסמת בתיירות המין שלה", סיפרה. "על פי ההערכות האחרונות יש קרוב ל-50 אלף זונות במרוקו שרובן מתרכזות בעיר מרקש".
 
על הגברים שמגיעים ממדינות ערב אמרה: "מרוקו היא מדינה מוסלמית אדוקה עם מלך שעומד בראשה. יחד עם זאת, היא מדינה יותר מערבית ממדינות ערב אחרות ולכן מושכת אליה תיירות גם ממדינות ערב. תיירים שמגיעים מערב הסעודית לדוגמה, מוצאים במרוקו את המקום להתפרק ולברוח מהמסורות והחוקים. גם האוכלוסייה המקומית משתמשת בשירותי המין", הוסיפה, "אך מה שהפך את מרוקו למרכז מין הוא התיירות הנכנסת".
 


כשנשאלה אם תיירות המין של מרוקו מנוהלת על ידי ארגוני הפשע במדינה, השיבה: "לאו דווקא, יש זונות ונערות ליווי שהגיעו לעיר בעקבות המצוקה והעוני בחיים בכפר ונוסעות לעיר הגדולה כדי להתפרנס. מערכת החוק במדינה בעיר מתעלמת מהתופעה כי היא משרתת את הכלכלה המרוקאית ותומכת בתיירות. קיימות כל מיני עמותות של מדינות אירופה שמנסות לסייע לנשים, ולהוציא אותן ממעגל הזנות אך זה עסק משתלם".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן
זנות. צילום: רויטרס
זנות. צילום: רויטרס