החשוד בביצוע הירי הקטלני הלילה (שישי) במערכת עיתון במדינת מרילנד בארצות הברית הוא ג'רוד רמוס בן ה-38, אדם שקיים סכסוך ארוך שנים עם העיתון בשל כתבה שפורסמה עליו. רמוס תבע את העיתון המקומי, "קפיטל גאזט", ב-2012 על הוצאת לשון הרע, כך דווח ברשת NBC, אך בית משפט במדינה דחה את התביעה על הסף. 
העיתון דיווח ב-2011 כי רמוס הורשע בהטרדה של אישה בפייסבוק וכי הוא הודה באשמה במקרה. לפי הכתבה המקורית שפרסם העיתון, רמוס, אז בן 31, הועסק בעבר בלשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי במשך שש שנים וכי הוא בעל תואר במדעי המחשב. בתגובה לפרסום, הוא תבע את אריק הארטלי, כתב לשעבר בעיתון, וכן את העורך לשעבר תומאס מארקרדט.

ב-2015, בית משפט אישר פסיקה קודמת לפיה תוכן הכתבה עליו היה מדויק והתבסס על מסמכים רשמיים. רמוס, שניסה לייצג את עצמו בתביעה, לא הצליח להרשים את השופט שקבע כי הוא הפגין חוסר ידע לגבי חוק לשון הרע. "עורך דין היה אומר לו כמעט בוודאות לא להמשיך עם התביעה", קבע השופט. "זה חושף חוסר יכולת בסיסי להבין מהו חוק לשון הרע, וליתר דיוק, מה הוא לא". 

הירי במרילנד. צילום: רויטרס
הירי במרילנד. צילום: רויטרס

 

חשבון טוויטר שהיה רשום על שמו של מבצע הירי הציג תמונה של אחד מכתבי העיתון. רמוס כתב בו כי הוא תובע אנשים במחוז בשל הדרך שבה הוצג במקומון, וכי הוא הופך "קריירות מושחתות לגופות". באירוע הירי שביצע במערכת העיתון בעיר אנאפוליס נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו עשרות. 



עדי ראייה סיפרו לחוקרים כי רמוס החל לירות באמצעות רובה ציד וכעבור פרק זמן מסוים הפסיק, מסיבה לא ברורה. עוד טענו כי הוא לא התנגד למעצר וכי השוטרים שהגיעו למקום לא נאלצו לשלוף נשקים. דווח כי הוא נמצא בחקירה אך אינו משתף פעולה עם החוקרים.



ירי במרילנד. צילום: רויטרס
ירי במרילנד. צילום: רויטרס