סוכנויות הביון האמריקאיות סבורות כי קוריאה הצפונית הגבירה בחודשים האחרונים את ייצור ופיתוח הנשק הגרעיני שלה, במתקני גרעין שונים במדינה. עוד סבורים הגורמים, כי במדינה המבודדת ינסו להסתיר את המתקנים המדוברים, בזמן שהם מבקשים מהמשטר האמריקאי הקלות נוספות בסנקציות השונות, כך דווח הלילה (שבת) ברשת NBC האמריקאית. 
אנליסטים בסוכנויות השונות העריכו כי המשטר הצפון קוריאני לא יוותר לחלוטין על חלום הנשק הגרעיני שלו, שכן מבחינתם זהו כלי הישרדותי. למעלה מ-12 גורמים שונים הסבירו כי בדיקטטורה ינסו לקבל מממשל טראמפ את כל ההקלות האפשריות, בעוד שהם משיכים להחזיק, בסתר, בנשק גרעיני.

הדיווח מתפרסם מספר ימים אחרי פרסומן של תמונות לוויין שצולמו בשבוע שעבר, ומוכיחות כי קוריאה הצפונית עושה שיפורים רבים בתשתיות המתקן למחקר גרעיני שלה. התמונות, שנותחו בידי אתר NORTTH 38, המוקדש למחקר של הדיקטטורה המבודדת, מראות שהשדרוג של המתקן מתקדם באופן מהיר.

תמונות הלוויין מצביעות על כך שהדיקטטורה המבודדת מתקדמת במהירות ומבצעת מספר התאמות על המחקר המדעי הגרעיני יונגביון. השיפורים כוללים משאבת קירור חדשה, מספר רב של מבנים חדשים, השלמת בנייה של מתקן לקירור מים ומעבדה רדיוכימית פעילה. עדיין לא ברור האם הכור כבר פעיל, כך על פי הדיווח. NORTTH 38 מציין כי פקידי גרעין צפון קוריאנים ומומחים צפויים להמשיך ב"עסקים כרגיל" עד אשר קים יורה על שינויים בנוהל הרגיל. 

טראמפ הורה על הארכת הסנקציות בשנה נוספת

עם זאת, בשבוע שעבר, נשיא ארצות הברית הודיע כי הסנקציות על קוריאה הצפונית יוארכו בשנה נוספת. הנשיא ציין כי "קוריאה הצפונית עדיין מהווה איום משמעותי ובלתי רגיל על בטחונה של ארצות הברית". הסנקציות משפיעות בין היתר על נכסים השייכים לדיקטטורה המבודדת, ונמצאים בשטחי ארצות הברית.

קים ג'ונג און ודונלד טראמפבפסגה ההיסטורית בסינגפור. צילום: AFP
 
הדבר קורה למרות הפסגה שקיימו המנהיגים בסינגפור מוקדם יותר החודש. הוא נפגש עם נשיא קוריאה הצפונית בסינגפור, במלון "קאפלה" ולחצו זה את ידו של זה. הנשיא האמריקאי אמר בכניסה לפגישה, תוך שהוא לוחץ את ידו של מנהיג המדינה המבודדת בעולם כי "הפסגה תהיה הצלחה נהדרת. אני בטוח שיהיו לנו יחסים נהדרים". 
 
לאחר 45 דקות הם יצאו מהפגישה, שהתקיימה בארבע עיניים, ואמר למקבילו הצפון קוריאני: "אני מצפה לעבוד איתך, נפתור בעיות גדולות ביחד". בתום פגישה זו החלה פגישה נוספת בין נציגי המשלחות שבסופן יצאו שני המנהיגים להליכה משותפת. טראמפ אמר לאחר יציאתו מהפגישה כי "היא הייתה מוצלחת וחיובית יותר ממה שמישהו ציפה". לאחר מכן חתמו שני המנהיגים על הסכם הבנות בנוגע למצב בחצי האי הקוריאני.
 
דונלד טראמפ אמר: "אנחנו חותמים על מסמך משותף. יש לנו יחסים מצוינים. אני רוצה להגיד שאני מתכבד לחתום על ההסכם. שני הצדדים יהיו מרוצים. הושקעה עבודה רבה". בנוסף ציין טראמפ כי הוא מצפה שהפירוק יחל מאוד מהר". לאחר מכן הוסיף ואמר טראמפ לעיתונאים כי "מנהיג קוריאה הצפונית הוא איש מוכשר מאוד" וכי יזמין אותו לבית הלבן.