בעוד שהעולם כולו צופה בנשיאה ה-45 של ארצות הברית, דונלד טראמפ, ובמכלול השינויים שביצע מאז נכנס לתפקידו בענייני הסכם הגרעין, העברת השגרירות לירושלים, קוריאה הצפונית, ענייני ההגירה, מכסים, אקלים ועוד, בהלסינקי שבפינלנד צפויים אלפי אנשים לשמוע ב-26 בספטמבר את נאומו של קודמו בתפקיד, ברק אובמה, אודות התנהלות ארה"ב ומכלול ההחלטות שקיבל טראמפ, אשר היו מנוגדות ברובם לשמונה שנות כהונתו. כרטיסים לנאומו של הנשיא לשעבר יעלו כ-900 יורו לאדם, בעוד שאנשים אשר יחפצו לראות את הנאום על המסכים ישלמו 120 יורו בלבד.



את הדברים יישא מי שהיה מנהיג הדמוקרטים במהלך ועידה עסקית עולמית שתיערך בבירה הפינית, אשר אליה נרכשו עד כ-7,500 כרטיסים. "אנו נרגשים לארח את הנשיא אובמה. זה יהיה רגע מרגש לקהל שלנו באזור הנורדי כולו", אמר אסלק דה סילבה, יושב הראש של הפורום הנורדי העסקי, במהלך מסיבת עיתונאים לקראת הוועידה. במהלך מסיבת העיתונאים המקדימה הוערך כי צפויים לעלות כותרות בנושאים שונים, אם כי עדיין לא נמסרו הנקודות המרכזיות שאליהן יתייחס בנאומו.



יש לציין כי זהו ביקורו הראשון של אובמה בפינלנד. במהלך כהונתו, ביקר במדינות השכנות דנמרק, שוודיה ונורווגיה, כאשר באחרונה אף קיבל בתחילת כהונתו פרס נובל לשלום. גם בעבר זכתה הוועידה העסקית השנתית בפינלנד לארח אורחים מעניינים כגון ריצ'רד ברנסון, אל גור וארנולד שוורצנגר.