התחדשו השיחות בין האופוזיציה הסורית והצבא הרוסי על הסכם להפסקת הלחימה בעיר שבשליטת המורדים בסוריה, כך נמסר הבוקר (ראשון) מדובר של האופוזיציה. צוות שמייצג את "צבא סוריה החופשי" מקיים שיחות עם קצינים רוסיים בתיווך ירדני בעיר בוסרה אל שאם, כך אמר לרויטרס איברהים אל ג'באווי, דובר של ארגון המורדים. בתוך כך, הצבא הרוסי הודיע כי הפיל מל"טים לא מזוהים ליד בסיס האוויר חמיימים שבסוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רוסית RIA. מקור צבאי רוסי אמר לסוכנות אינטרפאקס כי הבסיס לא ניזוק במהלך התקרית.



פינוי פצועים סורים ע"י צה"ל

השיחות כשלו אתמול לאחר פגישה שבה קצינים רוסיים פגשו את נציגי המורדים ודרשו כניעה מוחלטת. "הפגישה הסתיימה בכישלון. הרוסים לא היו מוכנים להקשיב לדרישותינו. הם הציעו אפשרות אחת, לקבל את דרישתם המשפילה להיכנע, אשר נדחתה", אמר אז ג'באווי. ירדן מתווכת בשיחות בין פלגי המורדים לבין מוסקבה על הסדר שיסיים את הלחימה בתמורה להשבת שליטת משטר אסד במחוז דרעא שנמצא על גבולה.



השליחים הרוסיים דרשו כי האופוזיציה תקבל תנאים דומים לאלה שהוסכם עליהם במזרח ע'וטה, שם המורדים עברו למחוז אידליב שבשליטתם בצפון מערב המדינה יחד עם משפחותיהם, או קיבלו בחזרה את שליטת המשטר. הטלוויזיה הסורית דיווחה אתמול כי הצבא הניף את דגלו בעיירה אל גארייה אל שארקייה וכי ארבע עיירות נוספות הסכימו להניח את נשקן ולהיכנע למשטר.



האו"ם הודיע ביום שישי כי במהלך הימים האחרונים נמלטו מבתיהם כ-160 אלף אזרחים בעקבות התגברות הלחימה באיזור. ירדן מנעה את כניסתם של אזרחים סורים שנמלטו מהלחימה לעברה. הרשויות במדינה מסרו כי אין להם את המשאבים להתמודד עם גל פליטים נוסף, לאחר שקלטו 1.3 מיליון סורים מאז תחילת מלחמת האזרחים.  

כזכור, צה"ל העביר ביום שישי סיוע הומניטרי המיועד לסורים שנמלטו מלחימה במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. במסגרת המבצע, שארך כמספר שעות, הועברו כ-300 אוהלים, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, שלושה משטחים של ציוד רפואי ותרופות ו-30 טון של ביגוד והנעלה. המבצע התנהל בארבעה מוקדים במקביל.