מועמד השמאל הפופוליסטי אנדרס מנואל לופז אוברדור ניצח הלילה (שני) בבחירות לנשיאות מקסיקו. אוברדור, שהבטיח למשול למען העניים ולהפיל את "המאפיה השלטונית" במדינה, הביס את מועמד מפלגת המהפכה המוסדית (PRI) של הנשיא אנריקה פנה נייטו ואת יריביו האחרים. המועמד המנצח זכה ב-53 אחוזים מהקולות, לפי נתונים רשמיים של ועדת הבחירות המרכזית.

מפלגתו של אוברדור צפויה לזכות במושבים רבים בסנאט ובבית הנבחרים התחתון, יתכן שאף ברוב מוחלט בהם. אלפים מתומכיו של הנשיא הנבחר יצאו לחגוג את ניצחונו ברחובות הבירה מקסיקו סיטי. לאחר שיריביו הודו בהפסד, אוברדור אמר כי ישאף לעזור ל"אזרחים הנשכחים" במדינה, וליצור מערכת יחסים טובה עם ארצות הברית שתתבסס על שיתוף פעולה ופיתוח. 
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך את אוברדור על ניצחונו, וכתב בטוויטר: "ברכות לאנדרס מנואל לופז אוברדור על הפיכתו לנשיאה הבא של מקסיקו. אני מצפה מאוד לעבוד איתו. יש הרבה מה לעשות למען ארצות הברית ומקסיקו!". אוברדור גינה בעבר את תוכניתו של הנשיא האמריקאי לבנות חומה בגבול בין המדינות ואמר כי הוא "ידרוש כבוד" מהבית הלבן.

כזכור, טראמפ נקט במדיניות "אפס סובלנות" להגירה בלתי חוקית ממקסיקו מאז עלייתו לשלטון, וביקר אותה על חוסר מוכנות לעצור מהגרים ממדינות מרכז אמריקה העוברים בשטחה בדרכם לגבול ארצות הברית. הנשיא ביקר גם את הסכם הסחר החופשי הצפון אמריקאי (NAFTA) שהביא למיקור חוץ של מקומות עבודה מארצו לשכנתה מדרום. שתי המדינות ניהלו מספר סבבים של משא ומתן מחדש על ההסכם, יחד עם קנדה, אך טרם הגיעו להסכמה בנושא.

גבול ארה"ב מקסיקו. צילום: רויטרס
גבול ארה"ב מקסיקו. צילום: רויטרס