תאילנד יכולה לנשום לרווחה: לאחר תשעה ימים של אי וודאות, דאגה וחיפושים, צוותי החילוץ בתאילנד מצאו היום (שני) את 12 הנערים שחקני הכדורגל ואת עוזר המאמן שלהם, כשהם בחיים, לאחר שנלכדו במערה שהוצפה במחוז צ'אנג ראי במדינה, ושום אות חיים לא התקבל מהם, מאז נעלמו לפני תשעה ימים. 



 


מושל המחוז, נרונגסאק אוסוטאנאקורן, הודיע כי חיל הים של תאילנד מצא את כל הקבוצה "עם סימני חיים" במערה "טאם לונג" הממוקמת מתחת לאדמה בצפון המדינה. הנערים, שגילם נע בין 11 ל-16, נעלמו בתוך המערה המוצפת במי גשמים, לאחר שהחליטו לחקור את מכלול המערות באזור.

מאז נעלמו, החל מבצע בינלאומי להצלתם של עוזר המאמן ו-13 הנערים, באמצעות שאיבת מים מתוך המערה על ידי כוחות ההצלה. כמו כן, נחפר בור בצידו החיצוני של ההר, שנועד לאפשר למים להתנקז החוצה. הנערים, שגילם נע בין 11 ל-16, נעלמו בתוך המערה המוצפת לאחר שהחליטו לחקור את מכלול המערות בצפון תאילנד. הגשם הכבד שירד באזור הפריע למלאכת ניקוז המים וככל הנראה היווה את אחת הסיבות לכך שהחילוץ נמשך זמן רב.


ביום שישי ביקר באתר ראש ממשלת תאילנד, פראיוט צ'אן אוצ'ה, והעניק עידוד למשפחות ולכוחות ההצלה, אליהם הצטרפו אנשי צבא אמריקנים וצוללים בריטים. כוחות ההצלה העריכו כי הנערים יוכלו לשרוד ללא אוכל, אך ככל שחלפו הימים גבר החשש לגורלם מאחר ולא התקבלו כל אותות חיים מהם ואף אחד לא ידע האם טבעו במי המערה. חילוצם של הנערים החל ולפי ההערכות יימשך עוד שעות רבות.
חילוץ הנעדרים בתאילנד. צילום: רויטרס
חילוץ הנעדרים בתאילנד. צילום: רויטרס



בני משפחתו של אחד מהנערים שחולצו. צילום: AFP
בני משפחתו של אחד מהנערים שחולצו. צילום: AFP