המודיעין הגרמני הגיע למסקנה כי איראן פועלת על מנת להסב את ארסנל הנשק הקונבנציונלי שלה למערכת נשק להשמדה המונית, כך עולה מדוח של סוכנות ביון המקבילה לשב"כ, שפרטיו פורסמו הערב (שני) בג'רוזלם פוסט. "איראן, קוריאה הצפונית, סוריה ופקיסטן עושות מאמצים על מנת להרחיב את ארסנל הנשק הקונבנציונלי שלהן באמצעות ייצור נשק להשמדה המונית", כתבה סוכנות המודיעין הבווארית באפריל 2018. בג'רוזלם פוסט בדקו את הדוח, הכולל 312 מודיעין.



העדויות החדשות של המודיעין הגרמני יספקו תחמושת חדשה למבקרי כישלון עסקת הגרעין, שמטרתה הייתה לבלום את רצונה של טהרן לבנות תוכנית נשק גרעיני.



כידוע, הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל, תומכת בהסכם הגרעין ומאמינה כי הוא ימנע מטהרן השגת נשק גרעיני. המנהיגה לא הגיבה לממצאי סוכנות המודיעין שלה, אשר לכאורה סותרות את דעותיה על העסקה המדוברת.



בתחילת החודש שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מרקל בברלין. לאחר הפגישה הדגישה מרקל את חשיבות היחסים בין שתי המדינות: "אחרי הפשע הגדול של השואה אנחנו עומדים כאן כבני ברית, אבל אנחנו צריכים לעבוד על כך כל יום".



מרקל התייחסה אז גם לנושא האיראני ואמרה שעל אף חילוקי הדעות בין המדינות בנושא, היא מבינה את הסכנה שנשקפת מטהרן לישראל. נתניהו אמר בתום המפגש כי "סנקציות על איראן עוצרות את מכונת הכסף שממנת את הטרור".