ממשל טראמפ מתלבט האם להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כעל ארגון טרור, כחלק מהמאמצים להילחם בהתפשטות האיראנית במזרח התיכון. על פי פרסום הלילה (שלישי) ברשת CNN האמריקאית, הבית הלבן, שוקל את המהלך במסגרת המאבק שהוא מנהל עם הרפובליקה האסלאמית כבר מספר חודשים, אך הוויכוח הפנימי בוושינגטון עדיין לא הוכרע.

מצד אחד מדגישים תומכי המהלך כי אם ארה"ב תכריז על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור, יהיה ביכולתה להקפיא את נכסיו, להטיל עליו סנקציות, למנוע תנועת חברי הארגון ואף לפעול נגדם פלילית. עם זאת, מתנגדי המהלך מזהירים כי הוא עלול להוביל לפגיעה באזרחים ומתקנים אמריקאים ברחבי העולם.

מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי. צילום: רויטרס
מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי. צילום: רויטרס

"נתייחס לצבא ארצות הברית כמו אל דאעש"
 

"ארצות הברית מנסה לשנות את ההתנהגות הממאירה של איראן, ולהרתיע את התוקפנות שלה", אמר כריס קוסטה, יועץ לשעבר של טראמפ למלחמה בטרור, ואמר כי הכרזה שכזאת "תהיה כלי חשוב בארגז הכלים שלנו" בנושא". על פי הדיווח, מזכיר המדינה מייק פומפאו תומך במהלך, ומקורות בסביבתו אמרי כי "יש הרבה רעיונות שנידונים, דברים שבסופו של דבר יהיו מאוד אפקטיביים". בעבר הצהיר פומפאו כי מטרת המדיניות האמריקאית היא "לשכנע את איראן להיות מדינה 'נורמלית'". 
לעומת זאת, קודמו של פומפאו בתפקיד הזהיר מפני השלכות המהלך ואמר כי "יש סכנות ומורכבויות בהגדרת צבא שלם של מדינה ריבונית כארגון טרור. זה יכול הוביל למצבים שייתכן ולא יהיו באינטרס של הצבא שלנו", אמר מזכיר המדינה המפוטר של טראמפ, רקס טילרסון בנוגע לנושא כשעוד היה בתפקיד.

זאת לא הפעם הראשונה שממשל טראמפ שוקל את המהלך, ובאוקטובר 2017, מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי איים כי אם ארה"ב

תהיה טיפשה מספיק כדי להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור, אז משמרות המהפכה יתייחסו לצבא ארה"ב כפי שאנו מתייחסים לארגון דאעש, משמרות המהפכה יתייחסו לצבא ארה"ב באופן שווה למחבלים של דאעש בכל העולם, ובמיוחד במזרח התיכון",".