נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי כל עוד האינטרסים של מדינתו יישמרו בהסכם הגרעין, טהרן תכבד את ההסכמים הבינלאומיים. עוד הוסיף רוחאני, שנשא נאום בברן בירת שווייץ, כי "ארצות הברית לא תצליח לעולם לחסל את ייצוא הנפט של איראן".



כמו כן, רוחאני ציין כי ייצוא הנפט האזורי יהיה תחת איום במידה וארצות הברית תנסה ללחוץ על בנות בריתה להפסיק לקנות נפט גולמי.
דבריו של רוחאני מגיעים על רקע כוונת איראן לקיים פגישה נוספת עם שרי החוץ של חמשת המעצמות, שנשארו בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, במסגרתו הסכימה טהרן לבלום את תוכנית הגרעין שלה בתמורה להסרת סנקציות כלכליות.

ארצות הברית יצאה מהעסקה בחודש מאי ואמרה שהיא מתכוונת להטיל סנקציות קשות יותר.  הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הבטיח אתמול בראיון ל"פוקס ניוז" כי יטיל סנקציות על חברות אירופיות שיסחרו ויעשו עסקים עם איראן.
בתוך כך, ממשל טראמפ מתלבט האם להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור, כחלק מהמאמצים להילחם בהתפשטות האיראנית במזרח התיכון. על פי פרסום הלילה ברשת CNN האמריקאית, הבית הלבן, שוקל את המהלך במסגרת המאבק שהוא מנהל עם הרפובליקה האסלאמית כבר מספר חודשים, אך הוויכוח הפנימי בוושינגטון עדיין לא הוכרע.