חודייפה אל-באדרי, בנו של מנהיג דאעשאבו בכר אל בגדדי, נהרג במהלך קרב מול כוחות רוסים וסורים בחומס, כך דווח הלילה (רביעי) בערוץ רשמי של ארגון הטרור. בדיווח המדובר נאמר כי "חודיפה אל באדרי, בנו של הח'ליף, נהרג בפעולה נגד כוחות הנוסרייה ורוסיה בתחנת הכוח התרמית בחומס".



בספטמבר טענה רוסיה כי אביו, העומד בראש ארגון המדינה האסלאמית, מצא את מותו בהפצצות של צבא רוסיה, אך לאחר מספר חודשים פורסם בסוכנויות זרות כי הוא עדיין חי, ואף נמצא במצב בו הוא יכול לתפקד ולדבר עם הפקודים שלו בצורה שתפעיל את מה שנותר מחלקים מהארגון שלו.



על פי ידיעות שהתפרסמו באותה עת, אל בגדדי, אשר נפגע בהפצצות של צבא רוסיה, אמנם סובל מבריאות ירודה, אך לא כזאת שגורמת לו לא לתפקד.



מקורות מודיעינים באירופה ובארצות הברית מסרו אז כי אל בגדדי היה במצב רפואי לא פשוט אך לא הייתה סכנה לחייו. מי שאישרו את המידע היו דווקא הכוחות העיראקיים, אשר להם חשבון ארוך עם מנהיג הארגון.



ראש מחלקת המודיעין בטרור בעיראק סיפר כי "המידע בדוק ומגיע ממקורות המקורבים אליו ביותר מתוך הארגון". אל בגדדי נמצא באזור מחוז ג'זירה בסוריה, שם גם נפצע, כאמור, באחת ההתקפות על המעוזים. על פי המידע, מנהיג דאעש בן ה-47 חולה בסוכרת, ונזקק לעזרה ללכת. בנוסף, הוא סבל לאחר המתקפה משברים בכל חלקי גופו, כשעיקר הבעיה היא בצלעות.