הארגון הנורבגי האחראי על טקס קבלת פרסי נובל לשלום, הנערך מידי שנה באוסלו בעשרה לדצמבר, הודיע כי לראשונה זה כרבע מאה, לא יתקיים הקונצרט עתיר הכוכבים המתקיים לאחר מכן. מנהל המכון האחראי ומי שאמון בנורווגיה על פרסי הנובל, מר אותה נוויסטד, אמר היום (רביעי) כי החלק המוזיקלי הנלווה לטקס הנוצץ יכנס להשהיה ולתהליך חשיבה מחדש. זאת, עקב אתגרים כלכלים הנלווים לפורמט, בנוסף למחשבות על הפורמט המוזיקלי הראוי לטקס.



עוד נמסר, כי בחודש אוקטובר הקרוב תפורסם זהות הזוכה לשנת 2018. יש לציין כי בעוד באוסלו ניתנים פרסי נובל לשלום, שאר הפרסים מחולקים בטקס השבדי. בהודעה הודגש כי ביטול הקונצרט המוזיקלי אינו קשור להחלטת האקדמיה השבדית שלא להעניק השנה פרס נובל לספרות. 



בהקשר הישראלי, הקונצרט המוזיקלי התקיים בפעם הראשונה ב1994 כאשר יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל קיבלו את פרסי הנובל בצוותא עם יאסר ערפאת לאחר חתימת הסכם אוסלו על מדשאות הבית הלבן. לאורך השנים, אמנים נוצצים רבים הגיעו לבירה הנורבגית והופיעו בטקס, כגון ליונל ריצ'י, ארתה פרנקלין, בון ג'ובי ועוד. 



כזכור, לפני כחודשיים הודיעה האקדמיה השבדית כי פרס נובל לספרות לשנת 2018 יידחה בשנה, ויוענק בשנה הבאה, לצד הזוכה של שנת 2019. כנגד הארגון הועלו טענות לפיהן תלונות שנחשפו בגין תקיפה מינית שביצע צלם שוודי הנשוי לחברת אקדמיה טופלו בצורה שגויה. כתוצאה מחשיפה זו, כמה חברות מהוועדה התפטרו מתפקידן, על אף שהחוק השבדי כלל לא מאפשר זאת שכן מדובר במינוי לכל החיים. 
זו הייתה השערורייה הגדולה ביותר בוועדת הפרס, מאז החלה הענקתו לפני למעלה ממאה שנים. בעוד מספר אנשי אקדמיה טענו כי חייבים להמשיך ולהעניק את הפרס, אחרים אמרו כי בשל האירועים הללו אין מקום לקיים את הטקס.