אם תהיתם מהו שוביניזם, ייתכן וזוהי התשובה: טור שפורסם בעיתון חדשותי במוסקבה עורר סערה ציבורית גדולה כאשר האשים את הנשים הרוסיות במונדיאל שהן "מתנהגות כמו זונות". כותב הטור, פלאטון באסדין בן ה32, לא בחל במילים כשתיאר את "המופקרות של הרוסיות הצעירות. הרשתות החברתיות מוצפות בסרטונים בהן נשים צעירות, וצעירות פחות, מתנהגות כמו זונות בלי שום אחריות חברתית. דברים כאלו אפשר לראות בכל הערים במדינתנו, שבחרה לארח את השנה את משחקי המונדיאל", כתב בסאדין. 



כותב הטור תקף את הנשים הרוסיות בגלל התנהגותן הלא מוסרית כביכול עם הזרים שהגיעו להשתתף במשחקים: "לא כולן כאלה", הוסיף, "אך הכבשים השחורות מזהמות את כל העדר, ובוא נודה בכך, יש מספיק כבשים שחורות. אם אנחנו לא מעוניינים בכך שהתדמית של רוסיה תהפוך לתמונה של זונות וולגריות שצדות זרים כקרבנות, אנחנו חייבים לפעול כעת. גידלנו דור של זונות, המוכנות לפתוח את הרגליים ברגע שהן שומעות שפה זרה"



מילים אלו הכעיסו רבים ברוסיה ובעולם, שטענו נגד טענותיו השוביניסטיות של כותב הטור ותקפו: "אולי נשים רוסיות מתאהבות בזרים כי הם מתנהגים כמו גברים, ולא רק מחזיקים בקבוק בירה לאורך כל הטורניר? הם מחייכים ומחזרים ונותנים לנו להרגיש טוב". אישה זועמת אחרת כתבה: "לכל אישה יש את הזכות להחליט על גופה שלה". 



"לא כולן זונות". צילום: רשתות חברתיות



"גידלנו דור של זונות". צילום: רשתות חברתיות





כותבת אחרת טענה כי "לפי כותב המאמר, אישה היא או זונה, אישה שמוכרת את גופה עבור כסף או הנאות חומריות, או יצור בלתי מפותח. כלומר לפי צורת החשיבה שלו, אישה לא היא בן אדם, והצורך הבסיסי ביחסי מין לא נכלל במשוואה הזו". מגיבה אחרת הוסיפה: "לא כל הנשים הרוסיות זונות, אבל כל האנשים הנמצאים בשלטון של המדינה הם כן". 



"מדוע אישה לא יכולה להחליט על הגוף שלה", שאלה כותבת זועמת אחרת. בסאדין ענה לטענות אלו בחזרה וכתב כי "רוסיה יצרה חברה בה השימוש בגוף של אישה כעסקת חליפין היא לא מעשה של בושה, זאת בעוד לעבוד כאחות עבור משכורת זעומה נחשב כחרפה. אנחנו יכולים להמשיך ולשתוק אל מול הבעיות האלה, לא להתייחס אליהם, אך הם יישארו פה ואף ימשיכו להתעצם ולהתפתח כמו נגיף", כתב. 

הוא אף האשים את המדינה ואת התקשורת הרוסית בקידום הרעיון של אישה כאובייקט מיני. "נשים רוסיות, האם זה לא משפיל אותכן?" שאל. "האם אתן לא נפגעות מהעובדה כי בפעם הבאה שתכירו מישהו זר הוא ישליך את המידע הזה עליכן?".