מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני אמר היום (רביעי) כי הארגון מוכן ליישם את המדיניות של מניעת יצוא נפט אזורי, במידה ומכירת הנפט האיראני ברחבי העולם תיאסר על ידי ארצות הברית, זאת לאחר איומו של הנשיא האיראני אתמול כי יצוא הנפט האזורי יהיה תחת איום אם ארה"ב תנסה ללחוץ על בנות בריתה להפסיק לקנות נפט גולמי מאיראן.
"אני מנשק את ידיו של רוחאני שהשמיע הצהרות חכמות כל כך בעיתוי הזה", כתב סולימאני במכתב שפורסם בסוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, "אני עומד לשירותך כדי ליישם כל מדיניות המשרתת את הרפובליקה האסלאמית".

בנוסף, חוסיין קאזמפור ארדבילי, נציג ארגון אופ"ק באיראן, אמר כי "הלחץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על חברות שלא לרכוש נפט מאיראן, יביא להעלאת מחירים ובסופו של דבר יפגע בכלכלה שלו עצמו. לדבריו, לא צריך להשתמש בנפט כבנשק או על מנת להרוויח הישגים מדיניים.

כזכור, נשיא איראן חסן רוחאני אמר אתמול כי כל עוד האינטרסים של מדינתו יישמרו בהסכם הגרעין, טהרן תכבד את ההסכמים הבינלאומיים שעליהם היא חתומה. רוחאני, שנשא נאום בברן, בירת שווייץ, הוסיף כי "ארה"ב לא תצליח לעולם לחסל את יצוא הנפט של איראן". כמו כן, רוחאני ציין כי יצוא הנפט האזורי יהיה תחת איום אם ארה"ב תנסה ללחוץ על בנות בריתה להפסיק לקנות נפט גולמי מאיראן. דבריו של רוחאני הגיעו על רקע כוונת איראן לקיים פגישה נוספת עם שרי החוץ של חמש המעצמות (רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה), שנשארו בהסכם הגרעין שנחתם ב־2015, שבמסגרתו הסכימה טהרן לבלום את תוכנית הגרעין שלה, בתמורה להסרת סנקציות כלכליות שהוטלו עליה.

רוחאני אתמול בשווייץ. צילום: רויטרס
 
ארה"ב פרשה מההסכם בחודש מאי ומסרה שהיא מתכוונת להטיל סנקציות קשות יותר על איראן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבטיח אתמול בראיון לפוקס ניוז כי יטיל סנקציות על חברות אירופיות יעשו עסקים עם איראן. בתוך כך, ממשל טראמפ מתלבט האם להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור, כחלק מהמאמצים להילחם בהתפשטות האיראנית במזרח התיכון. על פי פרסום ברשת CNN האמריקאית, הבית הלבן שוקל את המהלך כבר מספר חודשים, אך הוויכוח הפנימי בוושינגטון עדיין לא הוכרע.