האופוזיציה הסורית החמושה הודיעה כי נכשלו המגעים עם רוסיה בעניין הסכם הפסקת אש במחוז דרעא. דובר מטעם האופוזיציה הסורית החמושה הודיע, כי נכשלו המגעים שהתקיימו היום (רביעי) בין משלחתה לבין הקצינים הרוסים, בנוגע להסכם לסיום הלחימה בעיקר במחוז דרעא ובכלל בדרום סוריה. 

בתוך כך, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח על הפצצות רוסיות בדרום מערב סוריה לראשונה מזה ארבעה ימים. התקיפות פגעו בערים טאפאס וסעידה שבשליטת המורדים. דובר חדר המבצעים המרכזי בדרום סוריה, "אבו אל-שימא", המייצג את הפלגים של צבא סוריה החופשי, אמר כי "המגעים עם האויב הרוסי בבצרא א-שאם נכשלו מאחר והם נחושים לקבל לידיהם את הנשק הכבד".

במקביל, הודיעה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, כי פלגי האופוזיציה "מסרו את הנשק הכבד שבידיהם במסגרת הסכם הפיוס". כתב הסוכנות בדרום טען כי "צבא המשטר קיבל לידיו טנק, משוריין ותותח בקוטר 57 מ"מ". עוד נטען כי "חלק מהפלגים מנסים להכשיל את השיחות בפרברי דרעא תוך המשך הלחימה וירי ארטילרי כדי ללחוץ על התושבים". בינתיים, רוסיה וירדן הודיעו כי הן ממשיכות ליישם את ההסכמים של "הפחתת המתיחות באזור הדרום, תוך מאבק בטרוריסטים". 

 לוחמי צבא סוריה החופשית. צילום: רויטרס
לוחמי צבא סוריה החופשית. צילום: רויטרס

 
במסיבת עיתונאים משותפת של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ הירדני איימן א-ספאדי, נאמר כי "אזור הפחתת המתיחות נמצא בראש סולם העדיפויות". שר החוץ הירדני אמר כי הודיע לעמיתו הרוסי כי "המגעים המדיניים והפסקת האש נמצאים בראש סולם העדיפויות בדרום סוריה". א-ספאדי הוסיף עוד כי "המצב הנוכחי עלול לגרום לאסון הומניטרי, והדבר מדאיג מאוד ולכן יש להביא להסדר במהירות האפשרית". הוא הוסיף כי "עשרות משאיות עם סיוע הומניטרי ממתינות לאישור של המשטר הסורי על מנת לעבור את מעבר הגבול לפליטי הדרום".
 
שר החוץ הרוסי הבהיר כי "עמדנו על כך שיש ליישם את ההסכמים של הפחתת המתיחות בדרום סוריה מכל הצדדים, אך במקביל להמשיך במאבק נגד הטרוריסטים של דאעש וג'בהת א-נוסרה, ששולטים על 40 אחוזים מאזור הפחתת המתיחות. חיסול קבוצות הטרור יביא לאקלים מתאים לחזרתם למולדתם של הפליטים, בהם גם הפליטים הנמצאים בירדן".