מתקפה נרחבת בדרום מערב סוריה: הצבא הסורי ובעלי בריתו הרוסים ביצעו 600 תקיפות אוויריות בתוך כ-15 שעות, כך נמסר היום (חמישי) בהודעת הארגון הסורי לזכויות אדם. לאחר ארבעה ימים של הפחתה בתקיפות בעקבות המגעים להפסקת אש בין כוחות המורדים לרוסיה, חלה עלייה משמעותית בעקבות כישלון השיחות. 

נשיא סוריה, בשאר אל אסד, בצוותא עם בני בריתו, נלחם כדי לכבוש את דרום מערב המדינה, אחד ממעוזי המורדים האחרונים שנותרו בסוריה יחד עם אזור צפון מערב המדינה, הגובל בטורקיה. 
כזכור, המתקפה בת השבועיים, הנתמכת על ידי חיל האוויר הרוסי, כבר הובילה לכיבוש שטח חלק גדול משטחי המורדים מצפון מזרח לבירה המחוזית דרעא, כאשר שורה של ערים חזרו לשליטתו של הנשיא אסד. המתקפות הרבות כבר גרמו למעל רבע מליון בני אדם בדרום מערב סוריה לעזוב את בתיהם ולחפש מקלט לאורך הגבול עם ירדן וישראל, שסירבו לפתוח את גבולותיהן בפני הפליטים. ירדן כבר קיבלה לשטחה מעל חצי מליון בני אדם במהלך המלחמה, בעוד ישראל מקבלת לשטחה פצועים רבים ומעניקה להם טיפול רפואי. 

בתוך כך, מנציבות זכויות האדם של האו"ם נמסר כי "כתוצאה מהתקיפות האווריות וההפצצות הכבדות, חייהם של כ-750 אלף בני אדם נתונים בסכנה. למעלה מ-320 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם, ורובם חיים בתנאי קשים וחסרי ביטחון, בהם כ-60 אלף אנשים במעבר הגבול עם ירדן. רוב הפליטים נאלצים לגור בשטחים פתוחים או במקלטים מאולתרים, אשר מציעים מעט ביטחון. בין העקורים יש הרבה נשים וילדים, כמו גם קשישים, פצועים וחולים. האו"ם עושה את מירב המאמצים כדי לספק סיוע מציל חיים לתושבי דרום מערב סוריה, אך המצב הביטחוני מעכב את מאמצינו להגיע למספר גדול של אנשים".

עוד נמסר בהודעה, כי "אנו קוראים לכל הצדדים להכפיל את המאמצים להפסיק את מעשי האיבה ולאפשר לארגונים הומניטריים לספק סיוע להצלחת חיים, מחסה ופינוי הפצועים. אנו מברכים את ירדן על מתן הגנה נדיבה למאות אלפי פליטים סורים מאז תחילת המשבר ועל סיוע לנזקקים בתוך סוריה. נוכח הסכנות המיידיות, אנו קוראים למתן מקלט זמני בירדן לאלה הזקוקים לו, וקוראים לקהילה הבינלאומית לספק תמיכה מיידית לירדן ברוח הסולידריות והאחריות המשותפת. נציבות האו"ם לפליטים מוכנה להרחיב באופן מיידי את הסיוע שלה בתוך סיוע וירדן. חייהם של אלפי בני אדם חפים מפשע יילכו לאיבוד, שוב, אם לא תינקט פעולה דחופה".