נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העביר, באמצעות מזכיר המדינה מייק פומאפו, שתי מתנות עבור קים ג'ונג און, כך דווח היום בדרום קוריאה. על פי הדיווח, המתנה הראשונה היתה מכתב שבו פירט את ציפיותיו מהגישה, שהתקיימה לבסוף בחודש שעבר. המתנה השנייה היתה דיסק של אלטון ג'ון, הכולל שיר בשם rocket man - הכינוי שבו כינה טראמפ את און מספר פעמים בעבר.
כזכור, בחודש שעבר, שני המנהיגים עשו היסטוריה, כשנפגשו במלון "קאפלה" בסינגפור ולחצו זה את ידו של זה. הנשיא האמריקאי אמר בכניסה לפגישה, תוך שהוא לוחץ את ידו של מנהיג המדינה המבודדת בעולם כי "הפסגה תהיה הצלחה נהדרת. אני בטוח שיהיו לנו יחסים נהדרים". 

לאחר 45 דקות הם יצאו מהפגישה, שהתקיימה בארבע עיניים, ואמר למקבילו הצפון קוריאני: "אני מצפה לעבוד איתך, נפתור בעיות גדולות ביחד". בתום פגישה זו החלה פגישה נוספת בין נציגי המשלחות שבסופן יצאו שני המנהיגים להליכה משותפת. טראמפ אמר לאחר יציאתו מהפגישה כי "היא הייתה מוצלחת וחיובית יותר ממה שמישהו ציפה". לאחר מכן חתמו שני המנהיגים על הסכם הבנות בנוגע למצב בחצי האי הקוריאני. דונלד טראמפ אמר: "אנחנו חותמים על מסמך משותף. יש לנו יחסים מצוינים. אני רוצה להגיד שאני מתכבד לחתום על ההסכם. שני הצדדים יהיו מרוצים. הושקעה עבודה רבה". בנוסף ציין טראמפ כי הוא מצפה שהפירוק יחל מאוד מהר". לאחר מכן הוסיף ואמר טראמפ לעיתונאים כי "מנהיג קוריאה הצפונית הוא איש מוכשר מאוד" וכי יזמין אותו לבית הלבן.

על פי הדיווחים, ‏מסמך ההבנות שנחתם בין קים וטראמפ מכיל התחייבות לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, הענקת ערבויות ביטחוניות לקוריאה הצפונית מצד ארה"ב וייסוד מחדש יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. קים ג'ונג און אמר במהלך טקס החתימה: "הייתה לנו פגישה היסטורית והחלטנו להשאיר את העבר מאחור. העולם יראה את ההישגים. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ".
לפי דיווח ב-CNN, המנהיג הצפון קוריאני אמר לנשיא ארה"ב בסיום פגישתם הראשונה כי "רבים ברחבי העולם לא היו מאמינים שדבר כזה היה מתרחש: "הרבה אנשים בעולם יחשבו שזה לקוח מתוך פנטזיה, או מתוך סרט מדע בדיוני".