הנערים התאילנדים, שלכודים כבר במשך שבועיים במערה באזור צ'יאנג ראי, העבירו מכתב להוריהם, בו כתבו: "אל תדאגו, כולנו חזקים". מלבד זאת, הם ביקשו ארוחות, הכוללות עוף מטוגן, כאשר יחזרו לבתיהם. במכתב אחר כתב אחד הצעירים למחנכו: "המורה, אל תיתן לנו שיעורי בית". בתוך כך, ‏שגריר ישראל בתאילנד, מאיר שלמה, ביקר באתר המערה ואמר כי "התבקשתי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע ולראות באיזה אופן ישראל יכולה לסייע לידידתה תאילנד".



בתוך כך, המאמן של הקבוצה, אקאפול צ'אנטוונג בן ה-25, התנצל בפני ההורים במכתב נפרד ששלח לרבים מהם. "להורים היקרים, כל הילדים בסדר עכשיו, צוות ההצלה מטפל בנו היטב", הוא כתב, והוסיף: "ואני מבטיח שאדאג לילדים הכי טוב שאני יכול, תודה לכל מי שבא לעזור. אני מתנצל בכנות בפניכם".



אתמול בבוקר דיווחו הרשויות בתאילנד כי אחד מאנשי כוח החילוץ שנשלח לעזור ולחלץ את 12 הנערים, חברי קבוצת הכדורגל התאילנדית, מת כתוצאה מחוסר חמצן באזור החילוץ. המחלץ הוא לוחם לשעבר ביחידת הקומנדו הימית התאילנדית "אריות הים", אשר השתתף במאמצי החילוץ.



שגריר ישראל בתאילנד סמוך למערה. צילום: משרד החוץ
שגריר ישראל בתאילנד סמוך למערה. צילום: משרד החוץ


קרובי משפחתם של הנערים. צילום: AFP
קרובי משפחתם של הנערים. צילום: AFP



כזכור, לפני שבועיים נלכדו הנערים ומאמנם במערת "טאם לונג", הממוקמת מתחת לאדמה, ומאז נעלמו במשך תשעה ימים, כאשר שום אות חיים לא התקבל מהם. זאת עד שבתחילת השבוע אותרו הנעדרים, ונודע כי הם בחיים. הנערים, בני 11-16, נעלמו בתוך המערה לאחר שהחליטו לחקור את מכלול המערות באזור.



תכניות חדשות לחילוץ הקבוצה החלו להתגבש בימים האחרונים, על רקע העובדה שגשם נוסף צפוי לרדת בסוף השבוע הקרוב, ובכך מוסיף לחץ נוסף על צוותי החילוץ לגבש תכנית שתוכל להוציא את חברי קבוצת הכדורגל התאילנדית מהמערה לפני שמפלס המים יעלה.



על אף תכניות אלו, כוחות ההצלה התאילנדים מעריכים כי הנערים ומאמנם, שנתקעו במערה בצפון המדינה, אינם בריאים מספיק, וכי ניסיון לחלצם מעמיד את חייהם בסכנה. כמו כן, אבחנה נוספת של רופא העלתה כי שניים מהנערים והמאמן עצמו סובלים מתשישות קשה עקב תת תזונה. לבינתיים, כוחות ההצלה החלו בתהליך הכנסת חמצן למערה.