שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התראיין הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל והתייחס להתפתחויות במגעים בין קוריאה הצפונית לארה"ב ולדיון בוועדה למקומות הקדושים שתדון היום בהגדלת הרחבה הדרומית בכותל והסערה סביב הנושא. "מה שקורה בקוריאה הצפונית מאוד מדאיג בגלל ההשלכות על מה שיקרה באיראן בעתיד הקרוב. יש זיקה בין שתי המערכות הללו שארה"ב מנהלת, למרות המרחק הגיאוגרפי. אם קוריאה תפורק מהתשתיות איראן לא תוכל לעמוד בלחץ ותתפרק לחלוטין, אם זה לא יצליח זה יחזק את איראן לשמור על הגרעין שלהם", אמר שטייניץ.



לגבי הדיון בוועדת המקומות הקדושים על הרחבה הדרומית בכותל אמר השר שטייניץ כי "אני מזכיר שגם לפני כשנה וחצי הממשלה עשתה טעות נוראית שביטלה את מתווה הכותל", אמר, "אמרתי שזה שנאת חינם ואנחנו במו ידינו בדבר שהוא נוגד את הציונות אמרנו ליהודי ארה"ב שאנחנו לא מתחשבים בדעותיכם. אני הייתי השר היחיד שהתווכח מול ראש הממשלה וכל השרים. גם מבחינה יהודית וציונית הרי ירושלים היא בירת העם היהודי, אז איך אפשר להגיד ליהודי ארה"ב וקנדה כמו שאמר חבר כנסת מש"ס ש'לכו תבנו כותל בארה"ב ותעזבו אותנו'? יש כאן אלמנט של הסתה ואנטי ציוניות, זה פוגע ביכולת להביא את חלקם לפחות לארץ כעולים חדשים". 



"לפעמים יש מהומה על לא מאומה", המשיך ואמר שטייניץ, "היום שמדובר על הרחבה של חצי מטר או מטר רחבה שקיימת כבר כמה שנים ולא מפריעה לאף אחד, זה הקצה של הזנב של כבשת הרש שעליו מתווכחים. אין פה דבר וחצי דבר חדש. היא הוקמה לפני ארבע, חמש שנים. במקום 16 וחצי מטר היא תהיה 17 וחצי מטר, אין פה דבר וחצי דבר שיש לריב עליו. גם לאותם אלה שחרדים מפני ההשפעה הרפורמית על הכותל. צץ גל של הסתה בחוגים מסוימים בלי בסיס".



עוד הוסיף כי "פנו אלי מתפקדי ליכוד דתיים וחרדים וחיזקו את ידי ואמרו שאם תבוטל הרחבה הזאת אז נשות הכותל יתפללו ברחבה המרכזית ותהיה אלימות. מה יותר טוב מכך שאלה שלא מתפללים בדרך האורתודוקסית הרגילה ילכו להתפלל בצד וימנע עימות? אבל זה לא רק הכותל. אנשים יוצאים בימין ובשמאל למאבק על דברים חסרי שחר ועובדות לא נכונות על בסיס עובדתי לא נכון. הרבה אנשים אמרו לי שאין סיבה לחולל שנאת חינם. הסתה על כלום, על דבר שאין בו כלום. זאת שנאת חינם מיותרת לחלוטין. זה לא מתווה הכותל. מהומה מיותרת לחלוטין.



שטייניץ התייחס גם לבחירות הבאות לכנסת ואמר כי "אני חושב שההערכה שהבחירות יתרחשו במרץ היא סבירה אבל אני מקווה שפעם אחת הן יתקיימו במועדן. אני מתמודד על מקום ברשימה הבאה לכנסת של הליכוד".