בצל תחילת מבצע החילוץ של הנערים מקבוצת הכדורגל שנלכדו במערה באזור צ'יאנג ראי שבתאילנד, חשף הבוקר (ראשון) שגריר ישראל במדינה, מאיר שלמה, בראיון בגלי צה"ל כי "חיל הים הישראלי מצא פתרון אפשרי לסוגיה, והעביר אותו לממונה על מבצע החילוץ בשטח".



"הייתי בשטח אתמול, נסעתי לראות את המקום, נפגשתי עם המושל וראש יחידת הצוללנים וקיבלתי תדרוך על הבעיות", סיפר שלמה, שהעריך כי "המצב מאוד מסובך ולדעתי גם חסר תקדים. אנחנו צריכים להחזיק אצבעות, זה מבצע מסובך שאף פעם לא עשו אותו קודם".



לדבריו, "יש באזור שלושה עד ארבעה מחלצים ישראלים. חיל הים מצא פתרון אפשרי והבאנו אותו לממונה על המבצע בשטח. עדכנו גם את הצוללן הראשי שלהם בתכנית. יש כאן את אלמנט הזמן, שהתוודענו אליו".



משפחות הנערים ממתינות להודעה משמחת. צילום: רויטרס
משפחות הנערים ממתינות להודעה משמחת. צילום: רויטרס



הוא הסביר כי "צריך לוודא שהילדים האלה יצאו בבטחה, המצב לא פשוט. אנחנו בתחילת עונת המונסונים, כשהיינו שם הם לא היו חזקים. עם זאת, מחר צפויים לרדת גשמים חזקים לאורך כל היום, מה שיעלה את מפלס המים. יש שם תוואי קרקע שיש בו ירידות ועליות, והחלקים האלה הם הבעייתיים".



"התקשורת המקומית מכסה את זה נון-סטופ", הוסיף שלמה. "הדרמה הולכת רק להתעצם משום שהמבצע הולך להימשך כמה ימים טובים. מלך תאילנד העביר הוראה לעשות את המקסימום על מנת לחלץ את הילדים, אך הוא לא עוסק בנושאים האופרטיביים של העניין".



מלבד זאת, הוא אמר כי עד לאסון הוא לא ביקר באזור וסיפר כי "במדינה הזו יש 200 ישראלים במהלך השנה, כרגע לא נראה שיש יותר מדי, אבל בטוח שיש כמה מאות".