הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ בדבר נסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן ממשיכה לתת את אותותיה: חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה היום (ראשון) על השהיית הטיסות הישירות שלה לרפובליקה האסלאמית. נשיא חברת התעופה הצהיר כי לאור הצורך לבדוק את היעילות הכלכלית של קו התעופה אמסטרדם-טהרן, הטיסות בו יבוטלו החל מה-24 לספטמבר. הטיסה האחרונה לטהרן תצא על פי ההודעה ב-22 לחודש, ותשוב ביום למחרת. 



זוהי איננה הפעם הראשונה בה הופסקו הטיסות בקו. גם בין 2013 ל-2016 הקו לא היה פעיל, ושב לפעילות רק לאחר חתימת ההסכם המקורי בין איראן וששה מעצמות. חברת התעופה ההולנדית הוסיפה כי כל הנוסעים אשר רכשו כרטיסים לאחר מועד זה יאורגנו ויוטסו על ידי חברות תעופה אלטרנטיביות.



בתוך כך, באיחוד האירופאי ממשיכים הדיונים בדבר סוגית הסכם הגרעין. נשיא פינלנד, סאולי ניניסטה, מתח לראשונה היום ביקורת מרומזת על כך שהאיחוד האירופאי איננו מאוחד דיו כדי להתמודד עם כלל האתגרים בנושאי הסכם הגרעין, הסכמי האקלים, ברית נאט"ו ובכלל. ראש ממשלת נורבגיה, ארנה סולברג, העלתה בחשבון הטוויטר שלה תמונה פסטורלית של משחק שחמט עם נשיא צרפת במפגש שעסק אף בסוגיות אלו.