לאחר יותר משבועיים: מבצע החילוץ של הלכודים במערה בצפון תאילנד הגיע היום (שלישי) לסיומו, זאת לאחר שכוחות החילוץ הצליחו להציל את 12 הנערים, חברי קבוצת הכדורגל הצעירה, ומאמנם בן ה-25 בשעות הצהריים (שעון ישראל). המבצע המדובר התחדש אתמול עם חילוצים של ארבעה נערים נוספים, אולם רק היום הושלמה הוצאתם של הלכודים האחרונים מהמערה.



מוקדם יותר, הרשויות מסרו כי הנערים שחולצו ביום ראשון מתאוששים, אולם הם מוחזקים בבידוד מחשש שלקו בזיהום. מפקד מבצע חילוץ הנערים מהמערה, נרונגסק אוסטנקורן, הבטיח מוקדם יותר כי כל "חמשת הצעירים שנותרו יחולצו היום באותו הזמן. אנו מקווים כי מבצע החילוץ היום יהיה מהיר יותר מהימים האחרונים".


אתמול הוא מסר כי הפעילות הוקדמה בחמש שעות לעומת המועד המתוכנן וזאת אחרי שהתברר כי מפלס המים בתוך המערה נותר נמוך אף שירד גשם, ובנוסף אנשי הצוות והלכודים היו מוכנים מבחינה פיזית ונפשית. 

קרובי משפחתם של הנערים. צילום: רויטרס
קרובי משפחתם של הנערים. צילום: רויטרס



כשש וחצי שעות מאוחר יותר התקבלו הדיווחים הראשונים על הוצאתו של נער חמישי מתוך המערה, כאשר הוא הועבר על אלונקה לאמבולנס שהמתין בכניסה למערה והוטס במסוק לטיפול בבית החולים בצ'יאנג רי, בעוד הנוכחים על הקרקע מחאו כפיים בהתרגשות. לאחר מכן, חולצו שלושה נוספים וגם הם קיבלו טיפול ראשוני ונשלחו לבית החולים.

נרונגסק עדכן בבוקר כי ארבעת הנערים שחולצו ביום ראשון מתאוששים בבית החולים ומרגישים טוב. "הם אמרו שהם רעבים הבוקר וביקשו חזיר מתובל בבזיליקום", סיפר הבכיר התאילנדי במסיבת העיתונאים. הוא ציין כי הצעירים נמצאים בבידוד ועדיין לא יכולים להיפגש עם הוריהם וליצור עמם מגע פיזי. "אנחנו עדיין לא מאפשרים ביקורים, כדי למנוע זיהום אפשרי", הסביר. "הצוות הרפואי בוחן את האפשרות לתת להורים לראות אותם דרך חלונות זכוכית". עם זאת, אחד ההורים סיפר לרשת סקאי כי הוא עדיין לא ראה את בנו.

בבית הספר שבו לומדים חלק מהנערים, נערכים לעזור להם להסתגל מחדש לשגרה באופן איטי ומסודר. המורה תונגיוד קג'ורן מסר כי התלמידים לא יצטרכו להשתתף במבחן שמתוכנן להתקיים בשבוע הבא. "הם לא יצטרכו להתנהל לפי לוח הזמנים הרגיל", אמר המורה, שהוסיף כי התלמידים והצוות עוברים הדרכות על מנת לסייע לנערים בהתמודדות הנפשית עם החזרה לספסל הלימודים. אחד התלמידים סיפר כי הוא מתכוון לעזור בשיעורי הבית לחבר טוב שלו שנלכד במערה.