החרפה במצב: ממשל טראמפ הודיע הלילה (רביעי) כי יטיל מכסים נוספים על מוצרים המיובאים מסין, בשווי של 200 מיליארד דולרים. גורמים פרסמו רשימה של אלפי מוצרים, שעליהם יוטלו המכסים, בהם: מאות מוצרי מזון שונים, טבק, כימיקלים שונים, פחם, פלדה ואלומיניום. בנוסף, ברשימה נכללים גם מוצרי צריכה כגון: צמיגים לכלי רכב, רהיטים, תיקים, מזון לכלבים וחתולים, מוצרי יופי ונייר טואלט. 

נציב הסחר האמריקאי רוברט לייטייזר הסביר בהצהרה שפורסמה כי "במשך למעלה משנה, ממשל טראמפ הפציר בסבלנות בסינים להפסיק את הפרקטיקות
הבלתי הוגנות, לפתוח את השוק ולעסוק בתחרות אמיתית. במקום לעשות זאת, הם החלו בנקמה במוצרים אמריקאים. אין הצדקה לכך". 

משרד המסחר הסיני הגיב על המהלך של ארה"ב ואמר כי "הטלת המכסים בשווי 200 מיליארד דולר היא לחלוטין לא מקובלת". עוד הוסיף כי בייג'ינג תצטרך להגיב על מהלכים אלו של וושינגטון, וטען שפעולות ארה"ב פוגעות גם באינטרסים שלה עצמה, בנוסף לאינטרסים של סין וכל שאר העולם.

כזכור, מכסי ייבוא בשווי של 34 מיליארד דולר, עליהם הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על סחורות מסין נכנסו בסוף השבוע האחרון לתוקף והעלו את חמת בייג'ינג שטוענת כי מדובר במהלך אלים. "אין לנו ברירה אלא להילחם בבריונות האמריקאית", אמר שר המסחר הסיני, שהזהיר כי המהלך ייפגע בסחר הבינלאומי ויכול להוביל לטלטלה עולמית. עם זאת הוסיף השר כי סין תמשיך ברפורמות הפנימיות בכלכלתה. בתגובה למהלך הטילה סין מכסים על 545 מוצרים אמריקאים, בשווי זהה למכסים האמריקאים.
 
בחודש שעבר, שבועות הודיע טראמפ על כוונתו להטיל מכסים על ייבוא סחורות מסין, מתוך טענה כי בייג'ינג פועלת בחוסר הגינות בסחר הבינלאומי, מתוך מטרה לחזק את כלכלתה על חשבון ארצות הברית. בעקבות החלטתו של טראמפ, סוכני המכס האמריקאים נצטוו לגבות מס של 25% ממוצרים שונים מייצור סיני, בהם כלי רכב, כוננים קשיחים, משאבות, מדפסות ותוצרת תעשייתית נוספת. טלפונים סלולרים לא כלולים ברשימת המוצרים שעליהם הוטלו המכסים.
 
המכסים של טראמפ באים כחלק מהמדיניות החדשה של הנשיא האמריקאי, שסוטה ממדיניות קודמיו בתפקיד שתמכה בסחר חופשי, גם במחיר של צבירת חוב ייבוא. עוד בקמפיין הבחירות שלו, קרא הנשיא להעלות מכסי ייבוא על מוצרי ייבוא מסין ומהאיחוד האירופי, מתוך מטרה להשיב עבודות לארצות הברית. בשנת 2017 פרש טראמפ מהסכם הסחר הטראנס-פסיפי עליו חתם קודמו בתפקיד ברק אובמה, ואיים לפרוש מהסכם נפט"א, בין קנדה מקסיקו וארצות הברית.