ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מזהירה כי תכנית הברקזיט - יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי - לא תתרחש כלל בגלל ניסיונות של מחוקקים במדינתה לערער את תכניתה לביצוע התהליך של עזיבת האיחוד. במאמר לדיילי מייל כתבה מיי כי "המסר שלי למדינה שלנו - אנחנו צריכים לשמור את העיניים על הפרס. אם לא, אנחנו מסתכנים שבסוף לא יהיה ברקזיט בכלל".

שבוע שעבר התפטרו שני שרים בכירים בממשלתה של מיי, בהם שר החוץ בוריס ג'ונסון, במחאה על תוכניתה של מיי לגבי הסחר עם אירופה לאחר עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי. מיי כתבה במאמרה שבריטניה תנקוט בעמדה תקיפה יותר בסבב הבא של המשא ומתן מול האיחוד האירופי. 
"יש אנשים ששאלו אותי אם עסקת הברקזיט שלנו היא רק נקודת התחלה ממנה נסוג", כתבה, "תנו לי להבהיר. העסקה שלנו היא לא רשימת משא ומתן ממנה ניתן לבחור. זאת תכנית שלמה עם סדרה של תוצאות שאינן נתונות למשא ומתן".


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהתארח באי הבריטי תקף בשישי את ראש הממשלה תרזה מיי במילים קשות, ואמר כי על פי תוכנית הברקזיט הנוכחית, הוא לא יחתום על הסכמי סחר עם בריטניה. את הדברים אמר הנשיא בראיון לעיתון הפופולרי "הסאן", והאשים את מיי בכניעה לאיחוד האירופי.



"אם הברקזיט ייראה כך", אמר טראמפ בראיון, בהתייחס לנוסח 'הברקזיט המרוכך' שהציגה מיי לממשלתה בשבוע שעבר", אנחנו נסחר עם האיחוד האירופי, ולא עם בריטניה, מה שכנראה יהרוג את ההסכם". טראמפ הוסיף עוד כי הוא "אמר למיי איך לעשות את הברקזיט, אבל היא הרסה אותו". במקביל, הנשיא האמריקאי חזר על איבתו לאיחוד האירופי, שאותו האשים ב"הרס התרבות האירופאית", בכך שהכניס מיליוני פליטים ומהגרים ליבשת. "יש לנו מספיק בעיות עם האיחוד האירופי", הוסיף טראמפ. "אנחנו נלחמים בהם כעת כי הם לא התייחסו אלינו כראוי בענייני סחר".