וולטר סטולפר, תושב פלורידה בן 72, הואשם בניסיון לרצח וניסיון להצתה לאחר שנתפס משליך כמה מכלי דלק מלאים במורד שוט האשפה של הבניין. סטולפר מואשם גם בכך שבעת מעצרו, החזיק בעוד שני מכלי דלק נוספים. בנוסף, נמסר מטעם המשטרה כי הם איתרו מחסן הקשור לדייר הניאו-נאצי, שבו 28 מכולות נוספות עם דלק, אבקת גופרית ואשלגן חנקתי. 
לפי המשטרה, סטולפר סיפר לאחד העדים בתיק כי הוא מתכוון "לשרוף את הבניין עם כל היהודים המזוינים שבו". זאת, לאחר שקיבל הודעת פינוי מהבניין. לטענת עד הראייה, סטולפר אמר לו כי הוא מתכוון לשפוך בנזין בקו הניקוז של הבניין, להצית אותו ולאחר מכן לנעול את צינורות האש של הבניין על מנת להקשות על כבאי האש לכבות את הלהבות.
תיעוד המחסן אותו איתרו חוקרי המשטרה

"קניתי את הגז כדי להכין ברביקיו קטן", אמר סטולפר למשטרה, כך על פי התצהיר. לעומת זאת, קצין המשטרה ארנסטו רודריגז אמר כי "אנו משוכנעים שהעבודה של הבלשים שלנו מנעה טרגדיה", והוסיף כי פרקליטות המדינה תחליט האם יש להאשים את סטולפר בפשע שנאה. 

לפני מעט יותר משבוע, בפסטיבל פוליטי שהתקיים בשטוקהולם בירת שוודיה, נרשמו מספר עימותים בין יהודים תומכי ישראל לבין ארגונים ניאו-נאצים ופלסטינים. באחת התקריות האלימות עם הארגון הניאו נאצי NLM, נפצעה באורח קל יהודיה בשם כריסטינה טולדנו.

במהלך העימות התלהטו הרוחות עד אשר סטפן לורנזו, פעיל מרכזי זעק בעמוד הפייסבוק שלו "אנחנו מותקפים" וקרא לעזרה. המשטרה הגיעה למקום וסיימה את העימות שיכול היה להסתיים עם תוצאות קשות יותר.