חוקרי המשטרה הבריטים חושדים כי האחראים להרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה הם קצינים בעבר או בהווה במודיעין הרוסי ה-GRU. על פי הפרטים, שפורסמו הלילה (שני) בניו יורק טיימס, גורמים רשמיים בארצות הברית ובריטניה אמרו כי האפשרות שהם נשלחו במיוחד לביתו של סקריפל נבדקת. עוד דווח כי נבדקת במקביל האפשרות שמדובר בגורמים מסוכנויות ביון אחרות ברוסיה.



מדובר באותו ארגון ביון שאנשיו נחשדים במעורבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. מכתבי האישום, שהוגשו נגד 12 מהם ביום שישי האחרון, עולה כי הפעילות החלה אחרי שטראמפ הודה כי הוא מחכה לעזרת הרוסים כדי להשיג את המיילים של הילארי קלינטון. סגן שר המשפטים והממונה על החקירה בנושא המעורבות הרוסית, רוד רוזנשטיין, הציג את כתב האישום שבו נטען כי אנשי הביון הרוסים החלו במרץ 2016 לבצע מתקפות סייבר נגד חשבונות מייל של אנשי הצוות בקמפיין הבחירות של קלינטון, ובנוסף הם ריגלו אחרי יו"ר המפלגה הדמוקרטית ופרצו למחשבי המפלגה והדליפו את המידע באינטרנט.
בתוך כך, מזכיר ההגנה האמריקאי ג'ון בולטון אמר בראיון ששודר הלילה ברשת ABC כי הוא "מתקשה להאמין שוולדימיר פוטין לא ידע על המאמצים הגדולים של המודיעין הרוסי להתערב בבחירות לנשיאות". הוא הסביר: "נפגשתי איתו בקרמלין בסוף החודש שעבר, והוא הכחיש שוב ושוב כי מדינתו לא היתה מעורבת. עכשיו נצטרך לבחון שנית את הנושא, אחרי הגשת כתבי האישום". 

בכל פעם שנשאל על הנושא, פוטין מקפיד להכחיש את המעורבות של מדינתו. במרץ האחרון אף אמר בראיון ב-NBC כי "ייתכן שיהודים בעלי אזרחות רוסית הם אלו שעשו זאת". הוא הסביר: "אז מה אם הם רוסים? ישנם 146 מיליון רוסים. אז מה? לא אכפת לי (אם התערבו). הם אינם מייצגים את האינטרסים של רוסיה". עם זאת, הוא ציין כי הוא עדיין לא ראה שום ראיות לכך שאזרחים רוסים התערבו בבחירות, בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב. 
 
יש לציין כי חוקרי סייבר טוענים שחלק מההאקרים הרוסים אשר התערבו בצורה כזו או אחרת בבחירות לנשיאות ארה"ב הם חלק מקבוצת האקרים, המכונה fancy bear, אשר קשורה לגורמי מודיעין רוסים ופועלת בשליחות הקרמלין.