שלושה לוחמים איראנים ושישה לוחמים סורים נהרגו בהפצצה המיוחסת לישראל שבוצעה הלילה (שני) בסוריה, כך דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. ואולם, מאוחר יותר טענו גורמי אופוזיציה סורית, שצוטטו ב"אל ג'זירה", כי בסך הכל נהרגו בתקיפה 22 בני אדם, בהם תשעה איראנים. לטענתם, המוצב שהותקף על ידי חיל האוויר הישראלי ליד שדה התעופה, הוא מחסן נשק של משמרות המהפכה של איראן.

הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה כי צה"ל תקף מוצב סמוך לשדה התעופה בעיר חאלב שבצפון המדינה. על פי סוכנות הידיעות, נגרם למוצב נזק, אך לא דווח על נפגעים. מקור בצבא סוריה אמר בתגובה לתקיפה כי ״האויב הציוני עושה ניסיונות נואשים לסייע לטרוריסטים המובסים בדרעא ובקונייטרה בדרום סוריה, באמצעות תקיפת מוצב צבאי ליד אל-נירב בחאלב״.
על פי הדיווחים השונים, הכוחות הישראלים ירו כעשר רקטות לעבר השדה. עוד נטען כי באירוע נהרגו ונפצעו חיילים השייכים למשמרות המהפכה האיראניות ולמליציות הסוריות השונות. בנוסף פורסם כי בשדה היו מחסני טילים ונשקים שונים, מתוצרת איראנית.

רק לפני שבוע דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה כי ישראל תקפה את בסיס חיל האוויר T4 בחומס, ועל פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי התקיפה כוונה ללוחמים איראניים השוהים בבסיס. עוד דווח בטלוויזיה הסורית כי בין ארבעה לשישה טילים נחתו סמוך לבסיס והביאו לנזק לרכוש, אך לא לנפגעים בנפש.

בימים אלה פועל צבא סוריה לכיבוש מחדש של אזור דרעא בדרום רמת הגולן מידי המורדים, ומנהל קרבות רבים באזור. במהלך הקרבות כטב"מים סורים חדרו למרחב האווירי הישראלי והופלו על ידי מערך החץ, והמשטר הסורי האשים את ישראל ב"תמיכה בטרוריסטים". בנוסף לכך, דווח בעבר כי ישראל תקפה משלוחי נשק מאיראן לכוחות המזוהים איתה במדינה.