ממשיך בשלו: המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, המשיך להתגרות היום (שני) בארצות הברית ובישראל, על רקע הציפייה לקראת הצגת "תכנית המאה" האמריקאית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשרשרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב האייתוללה כי "כולם צריכים לדעת שהמזימה השטנית והאכזרית של ארה"ב עבור פלסטין, המכונה 'עסקת המאה', לא תתרחש לעולם".



"החלום הסוער שירושלים תינתן לציונים לא יתגשם לעולם", הוסיף חמינאי, שהסביר כי "העם הפלסטיני יתייצב נגדה והאומות המוסלמיות יגבו את העם הפלסטיני ולא יאפשרו זאת לעולם".



לדבריו, "לצערם של הפוליטיקאים האמריקאים, פלסטין לא תשכח לעולם, וירושלים תישאר הבירה של פלסטין ועיר קדושה למוסלמים. בחסד האל, העם הפלסטיני יזכה בניצחון על אויביו ויהיה עד ליום שבו המשטר הציוני המפוברק יובס".



לפני שלושה ימים טען יועצו של חמינאי, עלי אכבר וליאתי, כי איראן תצא מסוריה ומעיראק רק לבקשת דמשק ובגדד, לא בגלל לחץ של ארצות הברית וישראל. לטענתו, הרפובליקה האסלאמית תוציא את "יועציה הצבאיים" מסוריה רק אם הממשלות בשתי המדינות יבקשו זאת ממנה.



"הנוכחות האיראנית והרוסית בסוריה תימשך על מנת להגן על המדינה מפני ארגוני טרור ומפני התוקפנות האמריקאית", אמר וליאתי במסיבת עיתונאים במוסקבה, בה נועד לפני כארבעה ימים עם הנשיא ולדימיר פוטין. "נעזוב מיד אם נתבקש לעשות זאת, לא בגלל לחץ ישראלי או אמריקאי", הוא הוסיף.



וליאתי התייחס גם ליחסים של ארצו עם ארצות הברית ואמר כי הסנקציות שהנשיא טראמפ הורה על החזרתן יגרמו לעליית מחירי הנפט ויפגעו בצרכני הנפט. על השאלה האם ייתכן משא ומתן בין טהרן לוושינגטון, אמר יועצו של חמינאי כי "אנחנו לא רוצים לדבר עם האמריקאים".