הפגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בהלסינקי, יצרה כותרות רבות בארצות הברית, אך היא גם עסקה בישראל, זאת לאור המעורבות הרוסית בסוריה והקשר שלה עם איראן. בראיון לרשת 'פוקס' האמריקאית אמר טראמפ כי במהלך הפגישה הגיעו השניים למסקנות הטובות לישראל. "פוטין מאמין בישראל", אמר טראמפ, "הוא מעריץ של ביבי, הוא עזר לו הרבה וימשיך לעזור לו וזה טוב לכולנו".

טראמפ אמר כי השניים דיברו על החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר את מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב וציין כי החקירה "תקעה טריז בין שתי המדינות. פוטין אמר שזה ממש חבל כי יכולנו לעשות הרבה דברים טובים יחד. מדובר בציד מכשפות מזויף". עוד אמר כי שני המנהיגים שוחחו  גם על סוריה, איראן, אוקראינה וקוריאה הצפונית. "פוטין אמר כי הוא רוצה לעזור עם קוראיה הצפונית, אבל אנחנו מסתדרים היטב עם קוריאה הצפונית, יש לנו זמן".


ישראל תפסה מקום חשוב בפסגת הנשיאים. במסיבת העיתונאים שערכו בהלסינקי, בירת פינלנד אמר הנשיא פוטין, שדיבר ראשון, כי "סוריה צריכה לעמוד בהסכם הפסקת האש של 1974 והפרדת כוחות בגבול עם ישראל, צריך לדאוג ליחסים טובים יותר בין סוריה לישראל ולדאוג לביטחונה של ישראל. הנשיא טראמפ הסכים איתי על הדברים הללו ועל החשיבות שלהם". לדבריו, המשימה להשכנת שלום בסוריה יכולה להיות ההזדמנות הראשונה להפגין שיתוף פעולה בין ארה"ב לרוסיה. טראמפ, מצדו אמר, כי המצב בסוריה הוא מסובך.
 
"אנחנו עובדים עם ישראל הרבה שנים מעולם לא הייתה מדינה קרובה אלינו כמו ישראל", אמר הנשיא האמריקאי. "פוטין גם עוזר לישראל. דיברנו עם ראש הממשלה נתניהו והם רוצים לעשות דברים בסוריה שקשורים לביטחון ישראל ובמובן הזה אנחנו כמובן רוצים לעזור לישראל ונעבוד ביחד. תראו את ההתקדמות עם חיסול דאעש ועוד דברים שעשינו שם. זה שרוסיה עובדת עם ישראל זה מצוין לייצר ביטחון לישראל זה מטרה משותפת שלי ושל פוטין".
 
ביקורת חריפה נמתחה על טראמפ בעקבות פגישת הפסגה שקיים. במפלגה הרפובליקנית לא אהבו את הקרבה בין שני המנהיגים והסנאטור ג'ון מקיין כינה את הפסגה "טעות טרגית" וטען כי מדובר בנקודת שפל חדשה אליה מגיעה ארצות הברית. 
"לא רק שטראמפ נכשל באמירת האמת אלא גם בהגנה על מה שעושה אותנו למי שאנחנו -מדינה של אנשים חופשיים שמקדישה עצמה לחופש", כתב מקיין לטראמפ והוסיף: "זה ברור שהפסגה היא טעות טרגית".

בנוסף, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי פול ראיין אמר כי "אין שום ספק שרוסיה אכן התערבה בבחירות לנשיאות ב-2016". ראיין הוסיף כי טראמפ חייב להבין שרוסיה היא אינה בת ברית של ארצות הברית.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר ביקר בחריפות את הנשיא ואמר: "שנשיא ארה"ב יצדד בנשיא פוטין נגד רשויות אכיפת החוק האמריקאיות, נגד אנשי הביטחון האמריקאים ונגד סוכנויות המודיעין האמריקאיות – זה מעשה חסר מחשבה ומסוכן, מעשה של חולשה. דבריו של טראמפ חיזקו את יריבינו והחלישו את יכולות ההגנה שלנו ושל בעלי בריתנו. הנשיא שם את עצמו מעל המדינה".
 
כזכור, מפגש הפסגה הראשון בין טראמפ לפוטין הסתיים במתקפה חזיתית של הנשיא האמריקאי נגד סוכנויות הביון של ארצו שקבעו שרוסיה התערבה במערכת הבחירות והכריז שהחקירה של רוברט מולר היא "אסון עבור המדינה שלנו".