שבוע לאחר שחולצו מהמערה בה היו לכודים במשך יותר משבועיים 12 הנערים התאילנדים ומאמנם שוחררו מבית החולים בו אושפזו. על פי הדיווחים בדיקות הדם של הנערים היו טובות והם העלו בממוצע כשלושה קילוגרמים. גורמים שבאו במגע עם הנערים במהלך התקופה מאז חולצו מהמערה אמרו כי הם הראו "רוח חזקה". אחד הנערים סיפר כי חשש שלא ישוב לביתו "פחדתי שאמא תכעס עלי". מאמנם של הנערים סיפר כי כל חברי הקבוצה יודעים לשחות: "חלקם יותר טוב וחלקם פחות". נער אחר סיפר כי הם שתו מים שנטפו מקירות המערה.


הנערים התאילנדים יוצאים מבית החולים. קרדיט: רויטרס

הנערים, חברי קבוצת כדורגל, ריתקו את העולם לאחר שנכנסו למערה במסגרת טיול עם מאמנם ונלכדו בפנים לאחר עליית מפלס המים באופן של אפשר את יציאתם. לאחר שבוע של חיפושים הצליחו הצוללנים שסרקו אחריהם לאתרם ובתום מבצע חילוץ מורכב הם חולצו בשלום. אחד מהמחלצים מת במהלך ניסיונות החילוץ, עקב מחוסר בחמצן.


 
למרות מצבם הבריאותי הטוב של הנערים, עולה החשש לגבי ההתמודדות הרגשית עם הטראומה שעברו, ועם התהילה הפתאומית שהם חווים כעת, בהתחשב לכמות העצומה של תשומת הלב שהם מקבלים בתאילנד ובעולם כולו. למרות שחילוצם המלא התרחש רק השבוע, סיפורם של הנערים במערה כבר מתוכנן, על ידי חברות הפקה אמריקאיות, להפוך לסרט הוליוודי. "עלינו להכין את הילדים, וגם את משפחותיהם לתשומת הלב שהם יקבלו מעתה", אמר שר הבריאות. 

בבית הספר שבו לומדים חלק מהנערים, נערכים לעזור להם להסתגל מחדש לשגרה באופן איטי ומסודר. המורה תונגיוד קג'ורן מסר כי "הם לא יצטרכו להתנהל לפי לוח הזמנים הרגיל" עוד הוסיף כי התלמידים והצוות עוברים הדרכות על מנת לסייע לנערים בהתמודדות הנפשית עם החזרה לספסל הלימודים.