חוקרים בריטים טענו הבוקר (חמישי) כי התגלתה זהות החשודים בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, זאת לאחר שביום שני האחרון דווח בניו יורק טיימס כי חוקרי המשטרה הבריטים חושדים כי האחראים הם קצינים בעבר או בהווה במודיעין הרוסי (ה-GRU). על פי הפרטים, גורמים רשמיים בארצות הברית ובריטניה אמרו כי האפשרות שהם נשלחו במיוחד לביתו של סקריפל נבדקת. עוד דווח כי נבדקת במקביל האפשרות שמדובר בגורמים מסוכנויות ביון אחרות ברוסיה.



מדובר באותו ארגון ביון שאנשיו נחשדים במעורבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. מכתבי האישום, שהוגשו נגד 12 מהם ביום שישי האחרון, עולה כי הפעילות החלה אחרי שטראמפ הודה כי הוא מחכה לעזרת הרוסים כדי להשיג את המיילים של הילארי קלינטון. סגן שר המשפטים והממונה על החקירה בנושא המעורבות הרוסית, רוד רוזנשטיין, הציג את כתב האישום שבו נטען כי אנשי הביון הרוסים החלו במרץ 2016 לבצע מתקפות סייבר נגד חשבונות מייל של אנשי הצוות בקמפיין הבחירות של קלינטון, ובנוסף הם ריגלו אחרי יו"ר המפלגה הדמוקרטית ופרצו למחשבי המפלגה והדליפו את המידע באינטרנט.



יוליה סקריפל. צילום מסך פייסבוק
יוליה סקריפל. צילום מסך פייסבוק



כזכור, בתחילת חודש מרץ האחרון, סקריפל בן ה-66 ובתו יוליה נמצאו "מחוסרי הכרה" על ספסל במרכז קניות בעיר סליסבורי. האישה נפגעה גם היא באורח אנוש. לשניים לא היו "פציעות נראות לעין", אמר קרייג הולדן, מפקד המשטרה המקומית. 
סקריפל הוא קולונל לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי שנידון ל-13 שנות מאסר ב-2006 על העברת זהותם של מרגלים רוסים באירופה לשירות הביון הבריטי, ה-MI6. רוסיה טענה כי הוא קיבל 100,000 דולר תמורת המידע, אותו החל להעביר בשנות התשעים. הוא היה אחד מארבעה אסירים שניתנה להם חנינה, ושנשלחו לבריטניה כחלק מעסקת חילופין שנערכה ב-2010 תמורת מרגלים שהוחזקו בארצות הברית. זו הייתה עסקת השבויים הגדולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה.