חוזרים לגבול עם ישראל: כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד מדווחים היום (חמישי) כי הצדדים הגיעו להסכם כניעה של המורדים במחוז קוניטרה שבדרום מערב סוריה, סמוך לגבול עם ישראל. כתב סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" אמר כי ההסכם שהושג יאפשר למורדים שמסרבים להגיע להסדר לצאת מקוניטרה ולהגיע למחוז אידליב שבצפון, מבלי שיהיה צורך בלחימה בין הצדדים. עם אלו המעוניינים להישאר ייחתם הסכם נפרד בו יוכלו ליישב את מעמדם עם המשטר.



בעקבות ההסכם, הצבא הסורי יחזור לנקודות שבהן היה לפני תחילת הלחימה ב-2011, כשמשמעות הדבר היא שהמצב יחזור למעשה לקדמותו. לפי מספר סעיפים ממנו, שפורסמו ב"כאן 11", הפסקת האש תוכרז החל מהשעה 19:00. הצבא הסורי יכנס בליווי המשטרה הצבאית הרוסית לקו הפסקת האש בהתאם להסכם הפרדת הכוחות של 1974. 

כזכור, בפסגה שנערכה בהלסינקי בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הסכימו השניים לעבוד יחד על מנת לפתור את בעיית סוריה ולהבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל. פוטין, בעל בריתו החזק ביותר של אסד, ציין את הצורך להחזיר את המצב בגבול הגולן למצב ששרר לפני פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011. 

בימים האחרונים גברה הלחימה באזור הגבול עם ישראל, לאחר שכוחותיו של אסד ובני בריתו כבשו את דרעא בחזרה בעקבות הסכם שביתת נשק עם המורדים שהובילה ממשלת רוסיה.